حمله جدید دپلماتیک ترکیه علیه ارمنستان

به گزارش تور کیش، خبرنگاران : ترکیه آنچه را حملات ارمنی به شهر آذری گنجه در روز یکشنبه خواند، محکوم و تکرار کرد که از حقوق آذربایجان مبنی بر دفاع از خود در مرزهای شناخته شده بین المللی حمایت می نماید.

حمله جدید دپلماتیک ترکیه علیه ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز بیان کرد، وزارت خارجه ترکیه بیان کرد: حملات ارمنستان که غیرنظامیان در گنجه راهدف گرفته... جلوه جدیدی از رفتار غیرقانونی ارمنستان است. آنکارا از باکو حمایت و خواسته دیگر کشورها مبنی بر آتش بس فوری را رد می نماید.

وزارت امور خارجه ترکیه اضافه کرد: این حملات (به گنجه) نشان دهنده استیصال ارمنستان و عقب نماندن از ارتکاب جنایت علیه بشریت است.

آذربایجان پیشتر گفته بود که نیروهای ارمنی همزمان با تشدید جنگ در قفقاز جنوبی که یک هفته پیش شروع شده، دومین شهر آذربایجان، گنجه را بمباران نموده اند.

براساس گزارش آناتولی، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان حملات ارمنستان به مناطق مسکونی در گنجه که در پی آن یک غیرنظامی جان باخته و چهار تن دیگر مجروح شدند را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ارمنستان به حملات علیه مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان در آذربایجان ادامه می دهد؛ در حملات ارمنستان تا کنون 22 غیرنظامی جان باخته و 74 تن دیگر مجروح شده اند.

در این بیانیه تاکید شده است: دولت ایروان مسؤول قتل عام غیرنظامیان در آذربایجان است، ارمنستان باید فورا از مناطق اشغالی در قره باغ خارج گردد.

این در حالی است که ارمنستان راهنمایی هرگونه آتش به سمت آذربایجان را رد نموده بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1144

به "حمله جدید دپلماتیک ترکیه علیه ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله جدید دپلماتیک ترکیه علیه ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید