خبرنگاران 10 میلیارد تومان به اتوبوسرانی و قطارشهری تبریز اختصاص یافت

به گزارش تور کیش، تبریز-خبرنگاران- شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تصویب لایحه ای دو فوریتی، اختصاص اعتباری معادل 10 میلیارد تومان به فعالان بخش خصوصی اتوبوسرانی و شرکت های حجمی قطار شهری این کلانشهر را تصویب کرد.

خبرنگاران 10 میلیارد تومان به اتوبوسرانی و قطارشهری تبریز اختصاص یافت

این لایحه از طرف شهردار تبریز به منظور مساعدت اقتصادی به بخش خصوصی اتوبوس رانی این شهر و شرکت های حجمی مترو که به دلیل ایام تعطیلی ناشی از شیوع کرونا از25 اسفند تا 7 فروردین با وقفه در خدمت رسانی روبرو شدند پیشنهاد شده است .

بر این اساس برای افزایش کارایی بخش خصوصی در جابجایی مسافرین و افراد شرکتی در بخش کنترلچی و شارژ اتوبوسرانی تبریز و نیز کارگران حجمی مترو به عنوان مساعدت و یاری معیشتی با قید ضرورت، مبلغ 5 میلیون ریال به هریک از اتوبوس های بخش خصوصی از بابت راه اندازی مجدد اتوبوس ها، مبلغ 5 میلیون ریال از بابت یاری هزینه معیشتی به هر یک از رانندگان بخش خصوصی شرکت اتوبوس رانی، مبلغ 5 میلیون ریال از بابت یاری هزینه معیشتی به هر یک از نفرات یاریی رانندگان بخش خصوصی شرکت اتوبوس رانی، مبلغ 10 میلیون ریال به هر یک از افراد شاغل و کارگران حجمی سازمان قطار شهری به عنوان مساعدت و یاری هزینه معیشتی و مبلغ 5 میلیون ریال به هریک از نفرات شاغل در بخش شارژ و کنترلچی کارت زن و فروش کارت و کنترل بلیط، پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با داشتن بیش از 700 دستگاه اتوبوس تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه 800 هزار نفر از شهروندان را جا به جا می کرد که از این تعداد حدود 150 هزار نفر توسط جهت تندرو غرب به شرق تبریز جابه جا می شدند.

با توجه به وجود مسائل مربوط به تامین اتوبوس و فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری تبریز، میانگین اتوبوس های فعال به تعداد 550 دستگاه در روز کاهش پیدا کرد و بر اساس آمارهای موجود رکورد اتوبوس فعال این ناوگان در مهر ماه پارسال با 635 دستگاه اتوبوس ثبت شده است.

به دلیل نبود حمایت در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه هم اکنون بیش از 160 دستگاه اتوبوس با عمر بالای 12 سال در سطح شهر تردد می نمایند، در حالی که طبق آخرین استانداردها، میانگین عمر ناوگان نباید بیش از 10 سال باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 944

به "خبرنگاران 10 میلیارد تومان به اتوبوسرانی و قطارشهری تبریز اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 میلیارد تومان به اتوبوسرانی و قطارشهری تبریز اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید