حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی منتفی شد

به گزارش تور کیش، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون از منتفی شدن موضوع حذف معافیت اقتصادیاتی بخش کشاورزی در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد. چندی پیش اعضای کمیسیون اقتصاد دولت در بررسی لایحه اصلاح قانون اقتصادیات های مستقیم، تصمیم گرفته بودند تمامی معافیت های اقتصادیاتی حوزه کشاورزی را حذف کنند.

حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی منتفی شد

تصمیم ماه گذشته اعضای کمیسیون اقتصاد دولت مبنی بر حذف کلیه معافیت های اقتصادیاتی بخش کشاورزی با انتقاد و پیگیری های رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس روبرو شد و آنها در گفت وگوی خود با پایگاه خبری اتاق ایران از پیگیری برای جلوگیری از اجرای این تصمیم، خبر دادند. به اعتقاد آنها همچنان حوزه کشاورزی نیاز به حمایت های دولت دارد تا بتواند امنیت غذایی جامعه را تأمین کند.

حال رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون از منتفی شدن موضوع حذف معافیت اقتصادیاتی بخش کشاورزی در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و به رشد 32 درصدی صادرات محصولات کشاورزی در نیمه اول سال جاری اشاره کرد.

به اعتقاد ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون تصمیم اعضای کمییسون اقتصادی دولت از ابتدا نوعی کج سلیقگی بود که خوشبختانه اصلاح شد.

بر اساس اظهارات او در تمام دنیا به بخش کشاورزی یارانه می دهند و از آن حمایت می کنند. دلیلی ندارد وقتی کشور در فروش نفت با مشکل روبرو است، کشاورزان را که در تأمین امنیت غذایی نقش دارند، تحت فشار قرار دهیم. متأسفانه برخی با مطرح کردن این موضوعات، تولیدکنندگان را تحت فشار قرار می دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد صادرات بخش کشاورزی در 6 ماهه سال جاری، گفت: علی رغم مسائل تحریم و شیوع بیماری کرونا خوشبختانه صادرات محصولات کشاورزی و هم آبزیان، رشد خوبی را تجربه می کند؛ صادرات آبزیان در این مدت 52 درصد و محصولات کشاورزی از نظر وزنی 26 درصد و از نظر ارزشی 32 درصد رشد داشته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1319

به "حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید