در مورد برخی اقلام شاهد افزایش قیمت هستیم

به گزارش تور کیش، معاون استاندار گیلان گفت: در مورد برخی اقلام شاهد افزایش قیمت هستیم که باید گروه های نظارتی رصد و پایش نرخ کالا ها را مورد توجه قرار دهند.

در مورد برخی اقلام شاهد افزایش قیمت هستیم

به گزارش خبرنگار از ، آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: مهمترین خروجی نشست تنظیم بازار این است که کسبه، اصناف و مهم تر از همه مردم به یقین برسند که دولت در بازار حضور دارد تا آرامش حفظ شود و تعادل بین عرضه و تقاضا بوجود آید.

او با اشاره به اینکه تعادل قیمت در بسیاری از اقلام وجود دارد، افزود: البته در مورد برخی اقلام شاهد افزایش قیمت هستیم که انتظار است گروه های نظارتی رصد و پایش نرخ کالا ها را مورد توجه قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در آستانه سال نو، طبقه ضعیف جامعه نباید مورد فشار قرار گیرند، گفت: خوشبختانه در بخش تولید و اقلام مصرفی مسئله ای نداریم، ولی باید در حوزه قیمت کنترل های بیشتری انجام شود.

آرش فرزام صفت، با بیان اینکه وقتی عرضه بیشتر شود، ایجاد تعادل قیمت ها برای سازمان صمت راحت تر است، افزود: همه دستگاه های مربوطه باید رصد بازار را انجام دهند و تمام تلاش ما این است که انحراف ها را کم کرده و اعتماد مردم به سیستم توزیع را جلب کنیم.

او بر ضرورت اهتمام فرمانداری ها برای مشارکت اثرگذار در امر نظارت و تنظیم بازار تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، با اشاره به مطالبه به حق مردم گیلان در حوزه تأمین گندم، گفت: حق مردم گیلان، مصرف گندم مرغوب است و نباید گندم نامرغوب استان های دیگر در این استان مورد مصرف قرار گیرد.

آرش فرزام صفت افزود: مرغ مناسب و ایده آل تولیدی گیلان به تهران فرستاده می شود و درعین حال شرکت بازرگانی دولتی موظف به تامین گندم کیفی برای استان گیلان است.

او به شایعه وجود آفلاتوکسین در شیر و تاثیر آن در واحد های تولید شیر استان اشاره کرد و گفت: شرکت های تولید شیر به شکل دوره ای و روزانه مورد نظارت قرار می گیرند و هیچ مسئله ای در شیر های تولیدی استان وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان همچنین به مسئله قرص های درون کیک نیز اشاره کرد و گفت: این اتفاق صدمه ای به تولید ما وارد کرد، ولی این اطمینان وجود دارد که نه در موضوع کیک و کلوچه و نه در موضوع شیر، هیچ مسئله ای بهداشتی در استان نیست چراکه هر روز در کارخانه های ما آزمایش انجام می شود.

فرزام صفت افزود: پس از طرح موضوع وجود روغن پالم در لبنیات، ماست و شیر غیربهداشتی به عنوان شیر محلی بدون تاریخ تولید، انقضا و نشان استاندارد در مغازه های استان به فروش رسید.

او گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید در مورد سلامت شیر خامی که به صورت فله در مغازه ها عرضه می شود، اطلاع رسانی کند که ضمانتی در این خصوص وجود ندارد، ولی شیر تولیدی کارخانجات استان، از سلامت کامل برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به رسانه ها نیز تاکید کرد در نشر اخبار سعی بر ارائه مطالب صحیح و جلوگیری از تشویش و نگرانی مردم داشته باشند.

م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 733

به "در مورد برخی اقلام شاهد افزایش قیمت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مورد برخی اقلام شاهد افزایش قیمت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید