دیکتاتورها چه غذایی می خوردند؟

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رادیو آرتی ال فرانسه- در بشقاب دیکتاتورها آخرین کتاب کریستین رودو، نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی است که به تازگی از سوی انتشارات فلاماریون در فرانسه منتشر شده و نویسنده در این کتاب کوشیده با نگاهی به بشقاب دیکتاتورهایی چون هیتلر و چائوشسکو ارتباط بین تغذیه و عمکلرد آن ها را در تاریخ تحلیل کند.

دیکتاتورها چه غذایی می خوردند؟

نویسنده درباره کتابش می گوید این ارتباط چیزهای زیادی ورای پارانویا و خودشیفتگی نسبتا کلاسیک دیکتاتورها آشکار می نماید. چیزی که برای خود من جالب بود این است که چطور این موضوع نکاتی را از کودکی آن ها را آشکار می نماید. 5 دیکتاتور از 6 دیکتاتوری که در این کتاب به آن ها پرداخته شده، گرسنگی را تجربه نموده اند و در میان آن ها تنها کسی که در یک محیط خرده بورژوا رشد یافت، هیتلر بوده است؛ اما او هم زمانی که یک هنرمند شکست خورده بود، گرسنگی را تجربه کرد. در کتاب نبرد من هیتلر گرسنگی خود را جای دیگری نشان می دهد که به بخشی از شعار نازی ها آزادی کار و نان تبدیل می گردد.

نویسنده همچنین در این کتاب مطالب افشاگرانه کمیکی را آورده. او در این کتاب نوشته برای من جای هیچ شکی نیست که هیتلر گیاه خوار شده بود. همه شواهد موجود گواهی بر این امر می دهند. علل گیاه خواری او مرموز است؛ اما من فکر می کنم که خودبیمارانگاری به ویژه مرگ مادرش در سن جوانی در پی بیماری سرطان در آن دخیل بوده است.

کریستین رودو در این کتاب همچنین درباره احساس همدلی کاذب استالین نوشته استالین چنان از مسموم شدن ترس زیادی داشت که مهمانان را به پذیرایی از خود تشویق می کرد و درهای بطری های نوشیدنی را خودش باز کرد و میز پایان به مکانی برای قدرت نمایی بدل شد. به گفته ویاچسلاو مولوتوف، سیاستمدار اهل شوروی، استالین همه تصمیمات مهم را روی میز غذا می گرفت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1573

به "دیکتاتورها چه غذایی می خوردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیکتاتورها چه غذایی می خوردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید