رایزن فرهنگی سفارت ترکیه: در قلب هر شهروند ترکیه یک شیراز، یک اصفهان و یک تبریز وجود دارد

به گزارش تور کیش، ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه در سال های اخیر در حوزه گردشگری همکاری های بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند.

رایزن فرهنگی سفارت ترکیه: در قلب هر شهروند ترکیه یک شیراز، یک اصفهان و یک تبریز وجود دارد

حجم مبادلات گردشگر از دو کشور در سال های گذشته افزایش یافته و دولت های ترکیه و ایران شرایط مناسبی را برای سفر و افزایش گردشگران فراهم نموده اند. در این میان سفارتخانه ها نقش مهمی را ایفا می نمایند و باعث تسهیل سفر اتباع دو کشور می شوند.

محمت تاشکین رایزن فرهنگی سفارت ترکیه یکی از افرادی است که علاقه مند به افزایش سطح روابط ایران و ترکیه در حوزه گردشگری است.

او اعتقاد دارد مردم ایران و ترکیه از نظر فرهنگی اشتراکات زیادی با هم دارند و در این میان با توجه به غنای فرهنگی و سابقه تاریخی و تمدنی ایران، شهروندان ترکیه علاقه زیادی برای سفر به شهرها مختلف از جمله، اصفهان، یزد، شیراز و تبریز دارند.

در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی با مهمت تاشکین رایزن فرهنگی سفارت ترکیه در ایران به گفت و گو نشسته ایم که در ادامه می آید.

آقای تاشکین چه مدت هست که در ایران ساکن هستید؟ و چقدر ایران را می شناسید؟

حدود دو سال است که در ایران هستم و این سومین نمایشگاه گردشگری است که شرکت می کنم.

نظرتان درباره تورهای ترکیبی قونیه و خوی چیست؟ از آنجایی که قونیه یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان است، خوی هم به مقصدی برای گردشگران ترکیه تبدیل گردد؟

در حال حاضر این برنامه وجود نداردف اما با دیدارهای حضوری با مقامات ایران این امر امکان پذیر است.

آینده این پروژه را چطور می بینید؟ آیا عملی است؟

یکی از مواردی که من همواره گفتم این است که در در قلب هر شهروند ترکیه و در گنجینه خاطراتش یک شیراز، یک اصفهان و یک تبریز وجود دارد، اما این ایران است که باید در این زمینه اقدام کند و با یک جنب و جوش این موقعیت را برای شهروندان ترکیه فراهم کند.

نظر شما درباره تورهای ترکیبی بین ایران و ترکیه چیست؟ برای توریست هایی که خارج از مرزهای این دو کشور بخواهند از ایران یا ترکیه دیدن نمایند و با ثبت نام در تورهای ترکیبی سفری به هر دو کشور داشته باشند؟

این مورد مسلما به همکاری دو کشور احتیاج دارد و دیدارهای هیئت های مختلف بین دو کشور و با رایزنی این کار عملی است. البته توریسم در کشور ترکیه به این صورت است که آژانس ها به صورت منطقه ای فعالیت می نمایند و گردشگر در طول یک سفر از جاهای مختلفی بازدید می نماید و این اتفاق می تواند برای کشورها هم صادق باشد و آژانس یا مجموعه ای وجود داشته باشد که دو کشور همسایه را پوشش دهد. البته گردشگرانی به این نوع سفرها علاقه دارند که زمان برای سفرهای طولانی داشته باشند. گردشگرانی که زمان محدود چند روزه دارند نمی توانند از این خدمت استفاده نمایند و حداقل به یک هفته زمان احتیاج دارند.

اتفاق های اخیر سیاسی منطقه چه تاثیری بر صنعت گردشگری در کشورهای منطقه داشته است؟

این اتفاق ها همواره بر این صنعت تاثیرگذار بوده است، اما مهمتر از آن اتفاق های مالی است. گردشگری به گونه ای است که می تواند برای خانواده ها هم گزینه اول باشد هم آخر. اگر اوضاع مالی خوب باشد سفر گزینه اول خانواده ها خواهد بود و در غیر این صورت اولین گزینه ای است که حذف خواهد شد. این مورد در واقع شرایط معیشتی افراد را نشان می دهد.

چقدر کشور ایران و مکان های گردشگری این کشور را دیده اید؟

همواره دیدن ایران در برنامه ام بوده است. جاهای اندکی را دیده ام و جاهای بسیاری مانده. شهرهایی مانند کاشان، اصفهان، شیراز و تبریز را دیده ام و امیدوارم در طول ماموریتم در ایران شهرهای دیگر را هم ببینم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 767

به "رایزن فرهنگی سفارت ترکیه: در قلب هر شهروند ترکیه یک شیراز، یک اصفهان و یک تبریز وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزن فرهنگی سفارت ترکیه: در قلب هر شهروند ترکیه یک شیراز، یک اصفهان و یک تبریز وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید