جلوگیری از خام فروشی معادن از جدی ترین اولویت های ماست

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی معادن یکی از جدی ترین اولویت های ما در استان است، گفت: کوشش می کنیم تا خام فروشی در استان به طور کامل متوقف گردد.

جلوگیری از خام فروشی معادن از جدی ترین اولویت های ماست

محمدرضا پورمحمدی در آئین شروع عملیات اجرایی طرح های تکمیل چرخه فراوری در مجتمع مس سونگون، به رتبه اول آذربایجان شرقی در بهره مندی از معادن مس در کشور اشاره نمود و گفت: تکمیل زنجیره فراوری در مجتمع مس سونگون، در زمان اعمال سخت ترین و شدیدترین تحریم ها، افتخاری بزرگ است که نشان دهنده عزم جدی برای شکوفایی اقتصاد کشور و رونق فراوری است.

وی در این راستا متذکر شد: معدن، بزرگترین موهبتی است که در استان داریم، اما تا به امروز به نحو شایسته ای از این ظرفیت استفاده نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: در اولین ملاقات خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت در مسئولیت استانداری، سه بخش مهم را به عنوان اولویت های خود اعلام کردم که وزارت صمت نیز تا به امروز یاری های خوبی در این راستا داشته است.

وی اضافه نمود: تکمیل چرخه فراوری در مس سونگون، اجرای طرح نفلین سینیت سراب و ایجاد قطب سوم خودروسازی در تبریز سه اولویت اصلی بنده بود که قدم های خوبی برای تحقق آن ها برداشته ایم.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی پروژه نفلین سینیت سراب در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، گفت: با تکمیل پروژه های مس سونگون و نفلین سینیت سراب، برای بیش از 100 هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پورمحمدی در پایان اظهار کرد: این دو پروژه، نه تنها در اقتصاد استان، بلکه در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تحول ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 633

به "جلوگیری از خام فروشی معادن از جدی ترین اولویت های ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از خام فروشی معادن از جدی ترین اولویت های ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید