زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد

به گزارش تور کیش، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مطالب مطرح شده درباره توقف شماره گذاری پراید در سال آینده، اعلام کرد: یکی از برنامه های ما خروج خودروهای قدیمی از خط فراوری است. اکنون نیز زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد اما برنامه بر این است که از خط فراوری خارج گردد.

زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران، رضا رحمانی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران بیان نمود: مجموعه اقدامات اجرا شده در همه سطوح باعث شده تا آرامش و ثبات نسبی در بازار ایجاد گردد. شوک ناشی از تحریم ها تقریبا تخلیه شده و اکنون بازار به ثبات نسبی رسیده است. بنده پیش بینی می کنم وضعیت در آینده نیز بهتر از امروز گردد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در شش ماه دوم سال برای تنظیم بازار خودرو، اظهار کرد: حفظ فراوری موجود و افزایش فراوری و عرضه بیشتر، از برنامه های ما است. در شش ماهه دوم تعهدات قبلی خودروسازان کاهش پیدا می نماید. خودروسازان مکلف بودند 80 درصد فراوری خود را به اجرای تعهدات قبلی خود اختصاص دهند اما اکنون هر روز این رقم در حال کاهش است. ان شاءالله تا آخر سال جاری نیز کمتر می گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه توضیح داد: زمانی که تعهدات قبلی خودروسازان کاهش یابد، به تناسب آن عرضه در بازار بیشتر شده که بر روی قیمت ها و کاهش آن نیز تأثیرگذار خواهد بود. اکنون در حوزه خودرو یک بسته در حال پیگیری است که یکی از موارد آن ارائه محصولات جدید و خروج محصولات قدیمی از خط فراوری است.

وی در ادامه تأکید کرد: بنده چندی پیش که در ایران خودرو حضور داشتم در آنجا اعلام شد که سه نوع محصول جدید که دو تا از آن ها کاملا جدید است و یکی از آن ها نیز دنا اتومات خواهد بود، به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

او در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد به کارگیری فرزندان ایثارگر در دستگاه های ذی ربط بیان نمود: اولویت استخدام در دستگاه ها خانواده ایثارگران است و ما هر چقدر بیشتر بتوانیم از این عزیزان استفاده کنیم، افتخار خواهیم کرد. اما مجوز در دست ما نیست.

رحمانی اظهار کرد: خوشبختانه فراوری بعضی از مواد افزایش داشته است که یکی از آن ها مس است که وضعیت خوبی دارد و بهتر نیز خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که پژو 301 تا خاتمه سال به بازار روانه می گردد؟ گفت: بله؛ یکی از برنامه ها عرضه پژو 301 به بازار تا خاتمه سال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 300

به "زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان معینی برای حذف پراید وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید