شرکت ویرجین اوربیت عضو جدید خانواده ویرجین گالاکتیک؛ ساخت ماهواره در مدار سیاره مریخ به جای کره زمین

به گزارش تور کیش، کارشناسان درشرکت خواهر خوانده ویرجین گالاکتیک با نام ویرجین اوربیت درنظر دارند ماهواره هایی کوچک به مدار سیاره مریخ برای کاوش و پژوهش دانشجویان ارسال کنند.

شرکت ویرجین اوربیت عضو جدید خانواده ویرجین گالاکتیک؛ ساخت ماهواره در مدار سیاره مریخ به جای کره زمین

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی خبرنگاران، شرکت ویرجین اوربیت اعلام کرده است در حال برنامه ریزی یک ماموریت منحصربه فرد برای سفربه سیاره مریخ در سال 2020 است.

بنا بر آمار ها فضاپیمای MarCO ناسا تاکنون کوچکترین ماهواره ای بوده که درسال 2018 به سیاره مریخ رسیده است.

شرکت ویرجین اوربیت شرکت خواهر شرکت ویرجین گالاکتیک است که در زمینه ساخت هواپیما های منحصربه فرد با قابلیت حمل گردشگر به کرانه فضا فعالیت دارد.

شرکت ویرجین اوربیت در نظر دارد در عرض کمتر از سه سال ماهواره ای برای ارسال به سیاره مریخ و کشف راز های منظومه شمسی تولید کند.

این سفر ماموریت تجاری کوچک ترین ماهواره تجاری جهان به سیاره مریخ خواهد بود. ماهواره ساخت شرکت ویرجین اوربیت دارای سه ماموریت علمی در سفربه سیاره مریخ خواهد بود و به گفته کارشناسان اولین ماموریت آن درسال 2020 انجام خواهد شد.

این فضاپیمای کوچک به نام SatRevolution ابعادی برابر با 50 کیلوگرم دارد و برای تصویربرداری از مریخ، قمر آن فوبوس، تجزیه تحلیل جو سیاره مریخ و حتی پیدا کردن منابع آب زیر زمینی مورد استفاده قرارمی گیرد.

بیشتر بخوانید:حقایقی جالب از تولد نوزاد در فضا که فکرش را هم نمی کنید

شرکت ویرجین اوربیت، درنظر دارد برای پرتاب ماهواره های فضایی از موشک LauncherOne استفاده کند. آزمایش این موشک فضایی اواخر سال میلادی جاری انجام خواهد شد.

موشک فضایی LauncherOne قابلیت حمل محموله های 500 کیلوگرمی به مدارکره زمین در هر پرتاب را دارد و کارشناسان درنظر دارند با افزودن بخش های جدید به این موشک فضایی زمینه حمل سفینه های فضایی برای ماموریت های فضای عمیق را امکان پذیر کنند.

پرتاب موشک LauncherOne از طریق هواپیمای Cosmic Girl plane که از دسته هواپیما های Boeing 747 است در فضا پرتاب می شود و می تواند ماهواره های کوچک را با خود حمل کند.

به گفته کارشناسان امروزه هواپیما های باری با قابلیت حمل حجم بالای محموله ساخته شده اند که می توان از آنها برای حمل موشک فضایی وحتی مامواره های کیوب ست استفاده کرد.

ازجمله دیگر ماموریت های پیش بینی شده برای این موشک فضایی، حمل مامواره های فضایی به سیاره مریخ، سیاره زهره و کمربند های سیارکی است.

ناسا هم پیش تر ماموریت هایی برای ارسال ماهواره های کوچک به فضای عمیق به ویژه سیاره مریخ انجام داده است. ناسا درسال 2018 دو مامواره کیوبست را راهی ماموریت هایی به نام های MarCO-A و MarCO-B کرده است. این فضاپیما های کوچک وزنی برابر با 13.5 کیلوگرم دارند و می توانند داده های مفیدی به زمین ارسال کنند.

شرکت ویرجین اوربیت هدف از ارسال مامواره به مدار سیاره مریخ را امکان دسترسی دانشگاه ها، مراکز علمی و حتی شرکت های تجاری به داده های منحصربه فرد درباره سیاره اعلام کرده است.

در صورت موفقیت پرتاب، شرکت ویرجین اوربیت اولین شرکت تجاری خواهد بود که موشک فضایی به سیاره مریخ ارسال کرده است.

منبع: forbes

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 457

به "شرکت ویرجین اوربیت عضو جدید خانواده ویرجین گالاکتیک؛ ساخت ماهواره در مدار سیاره مریخ به جای کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ویرجین اوربیت عضو جدید خانواده ویرجین گالاکتیک؛ ساخت ماهواره در مدار سیاره مریخ به جای کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید