عوارض و شرایط احتمالی واردات خودرو، قیمت ها چه می گردد؟

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، ممنوعیت واردات خودرو در ظاهر تمام شده است. اما این بحث به علت مسائل موجود در تامین مخارج ارزی و بعضی مخالفت ها، با ابهاماتی همراه است.

عوارض و شرایط احتمالی واردات خودرو، قیمت ها چه می گردد؟

البته با وجود این ابهامات، دولت شروطی برای واردات اعلام نموده است. حجم موتور خودروهای وارداتی بین 1500 تا 2500 سی سی و سقف قیمت آنها نیز 20 تا 25 هزار دلار باشد.

اما، جلیل رشیدی کوچی، نماینده مرودشت اخیرا گفت: کف و سقف قیمت واردات خودرو 7 تا 20 هزار دلار است. مالیات، عوارض و گمرکی خودروهای وارداتی نیز بر اساس نوع خودرو از 10 تا 75 درصد در نظر گرفته می گردد (تسنیم).

حداقل قیمت خودروهای وارداتی

با این درصد عوارض حداقل قیمت خودروهای وارداتی چقدر می گردد؟

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: محاسبه قیمت خودرو بر اساس ارزش ارزی مبدا، هزینه های پیش از ورود خودرو، عوارض ورودی، مالیات بر ارزش اضافه نموده، عوارض هلال احمر، عوارض خاص واردات خودرو، هزینه های بانکی و سایر هزینه های دیگر مشخص می گردد.

او اضافه نمود: با فرض مجموعا 75 درصد تعرفه و عوارض، قیمت خودروهای وارداتی 2.8 برابر ارزش ارزی در مبدا می گردد.

دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو در ادامه شرح داد: البته باید توجه کرد که اعلام این درصد در حد یک صحبت است و تصویب نشده است.

خودروهای لوکس وارد می گردد؟

رشیدی کوچی، در تبادل نظری خود بعلاوه گفته، رویکرد مجلس این است که برای قیمت و حجم موتور خودرو سقفی مشخص نگردد بلکه دولت این موضوع را با تعرفه کنترل کند یعنی خودروهایی که قیمت پایین تری دارند با تعرفه کمتر و خودروهای گران قیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد گردد. (تسنیم)

اما پیش از این وزیر صمت اعلام نموده بود که تنها خودروهای مالی وارد کشور می گردد. آیا این صحبت به معنای مجوز ورود خودروهای لوکس به کشور است؟

دادفر در این رابطه گفت: خودروی لوکسی در کار نیست. خودروی لوکس را قانون گذار ایجاد نموده است. اگر تمام این تعرفه ها را به قیمت مبدا خودروها اضافه کنیم، قیمت نهایی آن از حالت عرف خارج می گردد. قیمت مبدا خودروی لوکس بالای دو میلیارد تومان است.

اخذ نمایندگی؛ شرط واردت

جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند پیش گفت: خدمات پس از فروش یکی از اولویت های بحث واردات خودرو است.

خدمات پس از فروش در کشور چگونه تامین می گردد؟

دادفر در این مورد گفت: در ماده چهار قانون حمایت از مصرف نماینده آمده است که کلیه عرضه نمایندگان کالاهای سرمایه ای، از جمله خودرو، مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز هستند. یعنی کسانی باید خودرو وارد نمایند که دارای نمایندگی رسمی هستند. اما باید دید که قانون گذار به این قانون متعهد خواهد بود یا خیر.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2044

به "عوارض و شرایط احتمالی واردات خودرو، قیمت ها چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض و شرایط احتمالی واردات خودرو، قیمت ها چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید