موافقت مجلس با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی

به گزارش تور کیش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده 6 قانون مبارزه با پولشویی موافقت کردند.

موافقت مجلس با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی

به گزارش خبرنگاران، کنندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با رد لایحه الحاق یک تبصره به ماده 6 قانون مبارزه با پولشویی را آنالیز نموده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

کنندگان مجلس با لایحه دولت با 137 رای موافق، 52 رای مخالف و 5 رای ممتنع موافقت نموده و قرار شد مواد این لایحه برای آنالیز به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع گردد.

کننده دولت ضمن ارائه توضیحاتی در مورد تهیه این لایحه بیان نمود: این اصلاح به منظور ایجاد شفافیت بیشتر و برطرف ابهام در قانون مبارزه با پولشویی ایجاد شده است. در مورد نحوه اجرا و الزامات و ترتیبات انجام قانون با اصلاحات صورت گرفته دقت بیشتری صورت خواهد گرفت و این قانون از انحرافات عوامل اجرایی خودداری می نماید.

متن زیر به عنوان تبصره به ماده (6) قانون مبارزه با پولشویی مصوب 1386 و اصلاحات بعدی آن الحاق می گردد:

تبصره - نهادها و دستگاه های اجرایی (موضوع مواد 5 و 6) مانند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی، سازمان بورس، وزارت صمت، وزارت کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی، کانون وکلای دادگستری، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه که مطابق قوانین و مقررات بر عملکرد اشخاص مشمول نظارت می کنند، مکلفند علاوه بر انجام تکالیف اجرایی مقرر در این قانون، قانون تامین اقتصادی تروریسم و مقررات مربوط به آن، تکلیف نظارتی خود را نسبت به عملکرد این اشخاص در چارچوب قوانین و مقررات مذکور به نحو موثر معمول دارند.

همچنین نهادها و دستگاه های یادشده موظفند در صورت شناسایی تخلف یا جرم، حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیرقضایی صالح اقدم کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 455

به "موافقت مجلس با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید