نشست وزرای دفاع آمریکا و فیلیپین درباره توسعه روابط نظامی

به گزارش تور کیش، خبرنگاران: وزیر دفاع آمریکا امروز در حاشیه نشست بین المللی امنیت در سنگاپور با همتای فیلیپینی خود دیدار و درباره مسائل مختلفی از جمله تعهدات و قراردادهای نظامی واشنگتن و مانیل مصاحبه کردند.

نشست وزرای دفاع آمریکا و فیلیپین درباره توسعه روابط نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا امروز (شنبه) در حاشیه نشست بین المللی امنیت در سنگاپور با ولتایر گازمین همتای فیلیپینی خود دیدار و درباره مسائل مختلفی از جمله تعهدات و قراردادهای نظامی واشنگتن و مانیل تبادل نظر کردند.

این در حالی است که با افزایش مناقشات ارضی فیلیپین و چین در دریای چین جنوبی، فیلیپین به دنبال گسترش روابط نظامی خود با آمریکا است.

جرج لیتل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه ای گفت: هیگل در جریان این دیدار با اشاره به اهمیت فیلیپین به عنوان متحد و هم پیمان آمریکا تاکید نمود که این کشور به تعهدات خود درقبال توافقات دوجانبه نظامی پایبند است.

بنا براین گزارش، فیلیپین در حال حاضر نه تنها درگیر مناقشات با چین است بلکه اخیرا درپی کشته شدن یک ماهیگیر تایوانی در مرز دریایی مشترک درگیر تنش ها با تایوان شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 271

به "نشست وزرای دفاع آمریکا و فیلیپین درباره توسعه روابط نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست وزرای دفاع آمریکا و فیلیپین درباره توسعه روابط نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید