هشدار سیلاب ناگهانی در 9 استان

به گزارش تور کیش، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع سیلاب ناگهانی و آب گرفتگی معابر طی 3 روز آینده در 9 استان از خیزش گردوخاک در بعضی منطقه ها کشور اطلاع داد.

هشدار سیلاب ناگهانی در 9 استان

بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسیطی 24 ساعت آینده در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شنبه در شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و روز یکشنبه نیز در ارتفاعات استان های تهران، البرز، مازندران، شرق خوزستان و شمال غرب کهگیلویه و بویراحمد رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده این شرایط برای شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی روی می دهد.

طی 5 روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی و شرق یزد و طی 2 روز آینده در جنوب غرب در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید موقتی و خیزش و نفوذ گردوخاک روی می دهد.

آسمان تهران فردا (29 مردادماه) صاف، از بعد از ظهر کمی ابری تا قسمتی ابری و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (30 مردادماه) صاف تا کمی ابری و از بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. طی امروز و فردا (28 و 29 مردادماه) اهواز با دمای 47 و 48 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد و اردبیل با دمای 8 و 9 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2083

به "هشدار سیلاب ناگهانی در 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیلاب ناگهانی در 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید