تور ارمنستان: وزیر امور خارجه ارمنستان وارد تهران شد

به گزارش تور کیش، تهران (پانا) - آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان امروز در قالب یک سفر کاری و برای ملاقات با ملاقات با مقامات کشورمان لحظاتی پیش وارد تهران شد.

تور ارمنستان: وزیر امور خارجه ارمنستان وارد تهران شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

انجام گفت و گوهای دوجانبه و رایزنی درباره مهم ترین مسائل منطقه ای در دستور کار سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان پیش از این در توئیتی نوشته بود: در 4 اکتبر، آرارات میرزویان سفری کاری به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت. در چارچوب این سفر، برای دیداری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برنامه ریزی شده است که در پی آن، دو وزیر بیانیه ای مشترک منتشر می نمایند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان هم امروز درباره روابط کشورش با ایران گفت: تازگی ندارد که بعضی محافلی بتوانند هر از گاهی محتوایی درباره دست داشتن ارمنستان در بعضی توطئه ها علیه ایران منتشر نمایند.

پاشینیان ادامه داد: ایران شریک ماست. من بر این باورم که شرکای ایرانی ما می دانند ارمنستان هیچ گاه در توطئه ای علیه ایران دست نداشته است و نخواهد داشت، چون این روابط به شدت برای ارمنستان اهمیت دارند. ما هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد که ایران در اوایل دهه نود میلادی نقشی حیاتی برای ما پیدا کرد. این یک بنیان مستحکم برای روابط ماست که ارمنستان واقعا نمی تواند به خاطر آن در توطئه ای علیه ایران مشارکت کند.

وی بعلاوه گفت، تحریم ها مانع روابط مالی با ایران می شوند.

نخست وزیر ارمنستان اظهار کرد که این کشور در مدت اخیر، مسائل دیرینه را با ایران حل نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1776

به "تور ارمنستان: وزیر امور خارجه ارمنستان وارد تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: وزیر امور خارجه ارمنستان وارد تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید