پیش بینی بودجه 191 میلیارد تومانی برای آب روستایی زنجان

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت گفت: سال جاری 191 میلیارد تومان برای آب روستایی استان زنجان در نظر گرفته شده است.

پیش بینی بودجه 191 میلیارد تومانی برای آب روستایی زنجان

مصطفی طاهری ظهر امروز (8 خردادماه) در نشست خبری، با اشاره به گزارش عملکرد سال اول مجلس یازدهم، اضافه کرد: در سال نخست فعالیت مجلس، معیشت و اقتصاد در اولویت کاری نمایندگان قرار داشت و کارهای زمین مانده از 42 سال قبل نیز در حال پیگیری بوده و اصلاح ساختار بانکی، مالیاتی و بودجه از جمله این موارد است. البته نقدینگی بالا، مستقل نبودن بانک مرکزی و غیره در این دوره از مجلس همیشه مورد توجه بوده و نحوه مالیات گیری و اصلاح ساختار بودجه که همیشه خواسته رهبر معظم انقلاب بوده، در حال آنالیز است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مالیات بر عوایدی سرمایه از جمله طرح های مالیاتی جدیدالتصویب مجلس بوده و در آینده تاثیر زیادی بر اقتصاد دارد، ادامه داد: اصلاح ساختار مالی شرکت نفت با دولت نیز بسیار مورد توجه است. برای مثال سهم 14.5 درصدی دولت از فروش، سال ها شفاف نبود که سال جاری آنالیز می گردد. برای خنثی سازی و برطرف تحریم ها نیز طرحی ارائه شده که بسیار موثر است و می توانیم امتیازات زیادی بگیریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر اقدامات مجلس یازدهم در حوزه نفت و پتروشیمی، توضیح داد: طرح پتروپالایشگاه ها که در حال تصویب در مجلس شورای اسلامی است، کشور نیازی به صادرات نفت نخواهد داشت و با ادامه این فرایند می توانیم با واردات نفت خام، ایجاد ارزش اضافه نموده نموده و ثروت فراوری کنیم و امیدواریم که این طرح طی دو سال، اجرایی گردد.

وی با اشاره به پروژه پتروشیمی زنجان به عنوان پروژه ای که سال ها بر روی زمین مانده است، اضافه کرد: پتروشیمی زنجان دغدغه همه مردم استان بوده و امید است در سال 1401 افتتاح و پس از راه اندازی، به صنعت مادر در استان تبدیل گردد. از دیگر مسائل اصلی این شرکت، بحث تامین منابع ارزی آن است که با کوشش های اجرا شده، تا به امروز بخشی از آن مرتفع شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیریت و ساماندهی داده های کشور در مجلس در حال اجرا است، توضیح داد: برای اجرای کامل بسیاری از قوانین، آسیبی با عنوان یکپارچه نبودن سامانه ها وجود دارد که با اجرایی شدن قانون مدیریت داده های کشور، مسائل به راحتی حل شده و شفافیت مالی جامعه برای حاکمیت اتفاق می افتد.

طاهری ادامه داد: هر ساله فاصله بین درآمد و هزینه بیشتر و بیشتر می گردد. تراز منفی بیش از 350 هزار میلیارد تومان بوده و عملاً می تواند به بیش از 3 برابر از این عدد نیز برسد. دولت در حال حاضر کسری بودجه خود را با اوراق قرضه جبران می نماید ولی این مسئله همیشه نمی تواند تداوم داشته باشد که برای حل این مشکل باید چاره ای اندیشید.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به شرایط برق استان و اینکه در حال حاضر روستای بدون برق در استان زنجان بسیار کم است اشاره نمود و گفت: برخلاف حوزه برق، در حوزه گاز در شهرستان های طارم و زنجان عقب ماندگی هایی وجود داشت که با افزایش سرانه این مشکل تا حدودی حل خواهد شد. در این راستا که سرانه گازرسانی 12 میلیون تومان بود، هم اکنون این سرانه به رقم 22 میلیون تومان و برای مناطق صعب العبور تا حدود 30 میلیون تومان رسیده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در ادامه به موضوع افزایش بودجه استان برای بهسازی جاده طارم در کمیسیون تلفیق و دوخطه شدن راه آهن زنجان - قزوین اشاره نمود و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته که امیدوارم بودجه مورد نظر این طرح ها به طور کامل اختصاص یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل پیش روی استان، اضافه کرد: مشکل اصلی زنجان در وهله اول بیکاری و تامین آب موردنیاز بخش روستایی است. سال جاری در کمیسیون تلفیق، بودجه خوبی برای آب رسانی روستایی استان در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص بسیاری از مسائل این حوزه برطرف خواهد شد. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که پیگیری بعضی از مسائل، ارتباطی به نمایندگان مجلس ندارد ولی این موضوع متاسفانه عرفاً جا افتاده است که بخشی از پیگیری های امور به نمایندگان واگذار می گردد. به طور مثال، 13 هزار ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در استان صورت گرفته ولی زمین به نسبت تعداد ثبت نامی ها بسیار کم است، هرچند شرایط استان در این رابطه نسبت به متوسط کشوری خوب است و کوشش شده است از نظر کیفی نیز این پروژه ها از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

طاهری افزایش فراوری ناخالص ملی را، راهکاری برای توسعه استان دانست و مطرح نمود: در حوزه کشاورزی خرید محصولات این بخش کم ولی واردات با قیمت بالاتر بوده و برای یارانه کشاورزی نیز رقم های جدیدی ارائه شده است. همچنین امنیت غذایی مسئله مهمی است که طرحی برای آن تدوین شده است. مهم ترین کار برای فراوری ناخالص ملی، توجه به بخش کشاورزی است. علت این اقدام، صندلی بالای کشاورزی در زمینه فراوری ناخالص ملی است.

عضو کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم کاری در حوزه آب در زنجان، ابراز کرد: آب زنجان با وجود کم آبی در منطقه خودمان به استان گیلان که استانی پرآب است، سرریز می گردد که متاسفانه این شرایط برای استان زنجان مطلوب نیست. باید اذعان کنیم با این شرایط در سال 1425 مهم ترین چالش زنجان موضوع آب خواهد بود که با توجه به شرایط موجود باید از امروز به فکر آینده استان باشیم. با این حال، با توجه به اهمیت موضوع سال جاری 191 میلیارد تومان برای آب روستایی استان زنجان در نظر گرفته شده و برای سدها حال ساخت استان نیز اعتبارات دو برابر شده است که به همین دلیل، انتظار داریم سد میرزاخانلو به زودی به بهره برداری رسد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بستر سرمایه گذاری مهم تر از یافتن فرد سرمایه گذار است، اظهار کرد: در بحث کلان، منطقه ویژه مالی برای کشور آسیب است، اما اگر استان های دیگر منطقه ویژه مالی و مزایای آن را دارد، نباید استان زنجان از این موضوع بی بهره بماند چرا که منطقه ویژه مالی نیز تحولی برای سال های آینده در استان است که امیدواریم در امورات مربوط به تجارت، شاهد تحول بزرگی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1660

به "پیش بینی بودجه 191 میلیارد تومانی برای آب روستایی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بودجه 191 میلیارد تومانی برای آب روستایی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید