پیش بینی فراوری 20 میلیون قطعه بچه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تور کیش، مدیرکل شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 99 فراوری حدود 20 میلیون قطعه بچه ماهی در این استان پیش بینی می گردد.

پیش بینی فراوری 20 میلیون قطعه بچه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، حمزه جانبازی با بیان اینکه یک مرکز مولد ماهی در استان داریم، اضافه نمود: مرکز تحقیقات تنگاری که بزرگترین مرکز فراوری ماهی است حدود 6 سال است که به دلیل بیماریوی اچ اس تعطیل شده است.

وی اظهارکرد: 5 مرکز تکثیر و تفریخ تخم در استان با مساحت مفید حدود 20 هزارمترمربع فعال است که کارگاه تکثیر بختیارجمشیدی در حوزه سی سخت با سطح 5 هزار مترمربع و با فراوری 15 هزار قطعه درحال حاضر بهترین کارگاه فراوریی است.

مدیرکل شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: در این مراکز تکثیر و تفریخ تخم فعال استان در سال 98 حدود 15 میلیون بچه ماهی فراوری شده و در امسال فراوری حدود 20 میلیون قطعه بچه ماهی پیش بینی می گردد.

جانبازی ادامه داد: ماهی های فراوری شده در استان ماهی های قزل آلا هستند که هدف از فراوری بچه ماهی در استان جلوگیری از شیوع بیماری های رایج استان از جمله بیماری وی اچ اس، ای پی ان و همچنین کاهش هزینه خرید بچه ماهی است.

وی تاکید نمود: تعدادی از مراکز در استان هم غیر مجاز هستند و تحت نظر سازمان دامپزشکی نیستند که با تشکیل کمیته تخلفات آبزی پروری به دستگاه های قضایی معرفی می شوند که تا به امروز به دلیل بیماری کرونا این جلسات تشکیل نشده است.

مدیرکل شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: به دلیل رکود مالی و عدم فروش ماهی به دلیل بیماری کرونا ، فروش بچه ماهی توسط این مراکز هم با رکود روبرو خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 920

به "پیش بینی فراوری 20 میلیون قطعه بچه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فراوری 20 میلیون قطعه بچه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید