چگونه نیش پشه را درمان کنیم؟

به گزارش تور کیش، هیچ چیزی به مقدار این حشرات خون آشام کوچک و دردسرساز، آرامش یک شب تابستانی را بر هم نمی زند.

چگونه نیش پشه را درمان کنیم؟

هر کسی که در یک روز گرم، زمانی را خارج از خانه گذرانده باشد، به احتمال زیاد می داند که گزیده شدن به وسیله پشه چگونه است. ازآنجاکه پشه ها در آب وهوای گرم سروکله شان پیدا می شود؛ مهم است روش های مقابله با نیش پشه را بدانیم. با خبرنگاران همراه باشید.

شست وشوی محل با آب و صابون

هنگامی که به وسیله پشه گزیده می شوید، قسمت گزیده شده را با آب و صابون بشویید تا از بروز عفونت و خارش جلوگیری شود.

یخ گذاشتن

گذاشتن یخ روی هر ناحیه ملتهبی از پوست، می تواند به تسکین یافتن و کاهش التهاب آن یاری کند. جای نیش پشه نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک کمپرس آب سرد یا یک کیسه پلاستیکی که چند قطعه آب یخ داخل آن ریخته شده یا یک دستمال که داخلش تکه های یخ واقع شده است را به مدت بیش از پنج دقیقه در محل گزیدگی نگه دارید تا موقتا تسکین پیدا کند.

مالیدن عسل

عسل ماده ای فراتر از شیرین کننده چای است و خواص ضد میکروبی ، ضدالتهابی و ضد باکتریایی آن، عسل را به یک درمان خانگی موثر برای نیش پشه تبدیل نموده است. بعلاوه این ماده می تواند خارش را کاهش دهد و حداقل مانع شما برای خاراندن ناحیه گزیده شده بشود.

حمام با بلغور جو دوسر

بلغور جو دو سر مانند عسل خواص ضدالتهابی دارد و بعلاوه ترکیبات ساپونین موجود در آن دارای خاصیت پاک کنندگی هستند. همه این ویژگی ها باعث می شود که جو دوسر یکی دیگر ازگزینه های موثر برای درمان نیش پشه ها باشد. یک یا دو فنجان جو دو سر را در مخلوط کن آسیاب کنید تا پودر شود و آن ها را به یک وان پر از آب گرم اضافه کنید. هر تکه از بلغور جو دوسر را روی ناحیه گزیده شده بمالید.

استفاده از لوسیون یا کرم ضد خارش

در صورتی که درمان ها بی اثر بود؛ می توانید از لوسیون کالامین یا کرم هیدروکورتیزون نیز بهره ببرید. این لوسیون و کرم ها با هدف ویژه تسکین خارش و سوزش ساخته شده اند. بعلاوه می توانید از روش درمانی دیگری برای جای نیش حشرات، که شامل استفاده از جوش شیرین برای تسکین ناراحتی است، بهره ببرید.

ایجاد یک X روی جای نیش

یک راه موثر برای از بین بردن خارش جای نیش پشه این است که ناخن انگشت خود را حدود 10 ثانیه روی جای نیش فشار دهید و سپس این کار را در جهت مخالف نیز تکرار کنید. در این صورت یک علامت X روی جای نیش پشه ایجاد می شود که به عنوان یک روش تسکینی موقت برای خارش به شمار میرود زیرا به احتمال زیاد خارش با محو شدن X دوباره برمی شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عرق سوز را با 9 روش خانگی درمان کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2058

به "چگونه نیش پشه را درمان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه نیش پشه را درمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید