چگونه ویزای دانشجویی شینگن بگیریم؟

به گزارش تور کیش، اخذ ویزای دانشجویی شینگن یکی از مهم ترین مراحل پیش روی برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی محسوب می گردد.

چگونه ویزای دانشجویی شینگن بگیریم؟

تحصیل رایگان یا مقرون به صرفه در دانشگاه های طراز اول اروپا باعث شده است تا دانشجویان بین المللی رویکرد مثبتی برای مهاجرت و ادامه تحصیل در این دانشگاه ها داشته باشند. در کنار فرایند انتخاب دانشگاه، رشته تحصیلی و اخذ پذیرش، دریافت ویزای دانشجویی از کشوری که دانشگاه مقصد در آن واقع شده است، یکی از مهم ترین ملزومات ادامه تحصیل در خارج محسوب می گردد.

ویزای دانشجویی نوع خاصی از ویزا است که از طرف کشور مقصد به به دانشجوی پذیرفته شده در یک موسسه آموزشی معتبر در آن کشور اعطا می گردد. دارنده ویزای دانشجویی برای اقامت در کشور مقصد به هیچ مدرک دیگر که شهروندی یا مهاجرت به کشور مقصد را تایید کند، احتیاج ندارد.

کشورهای عضو پیمان شینگن نیز جزو کشورهایی محسوب می شوند که به غیر از دانشجویان شهروند کشورهای عضو، سایر دانشجویان ملزم به دریافت نوع خاصی از ویزای شینگن موسوم به ویزای دانشجوی شینگن هستند. به عبارت دیگر، از آنجایی که مدت زمان اقامت دانشجویان بین المللی بیشتر از 90 روز است، بنابراین، این گروه مشمول دریافت نوع خاصی از ویزای شینگن به نام ویزای ملی (National Visa) یا ویزای نوع D می شوند.

چه کسانی باید ویزای دانشجویی شینگن دریافت نمایند؟

دانشجویان غیر اروپایی که شهروندی کشورهای عضو ناحیه شینگن را در اختیار ندارند و قصد دارند برای ادامه تحصیل به اروپا سفر نمایند، ملزم به دریافت ویزای دانشجویی شینگن هستند. علاوه بر دریافت ویزای دانشجویی شینگن، اگر زمان اقامت دانشجویان بیشتر از 90 روز باشد، دانشجویان ملزم به دریافت اجازه اقامت برای یک سال آموزشی کامل از کشور مقصد هستند.

نکته قابل توجه اینکه در اختیار داشتن ویزای دانشجویی شینگن این امکان را برای دارنده ویزا فراهم می نماید که بدون احتیاج به اخذ ویزای سایر کشورهای عضو منطقه شینگن به راحتی در آن ها تردد کند. اهمیت این موضوع زمانی معین می گردد که دانشجو در طول تحصیل قصد سفر در سراسر اروپا را داشته باشد یا بنا به شرایطی مجبور به سفر به سایر کشورها گردد؛ حتی ممکن است برای ملاقات دوستان یا خانواده خود چندین بار در سال قصد ورود یا خروج به منطقه شینگن را داشته باشد. در چنین شرایطی به علت در اختیار داشتن ویزای شینگن دانشجو دچار مشکل نخواهد شد.

مدارک مورد احتیاج ویزای دانشجویی شینگن

  • فرم درخواست ویزا در ابتدا ضروری است فرم درخواست از اینترنت دانلود شده و به طور کامل و با دقت تکمیل گردد. فرم درخواست می تواند به صورت الکترونیکی تکمیل شده یا پرینت گرفته و تکمیل گردد. پس از تکمیل فرم و امضا، فرم درخواست باید به صورت دستی به سفارت، کنسولگری یا نماینده معتبر کشور مقصد در کشور مبدا دانشجو تحویل داده گردد.
  • پاسپورت معتبری که حداقل سه ماه تا خاتمه مدت آن اعتبار داشته باشد.
  • اسناد تمکن اقتصادی مستنداتی که تامین مخارج دانشجو را در طی اقامت در اتحادیه اروپا تضمین کند. این مستندات می تواند از قبیل پول نقد قابل تبدیل به ارز معتبر، چک مسافرتی، بلوک پول در حساب بانکی، کارت اعتباری یا... باشد.
  • اسناد محل اقامت ارائه مستندانی در خصوص محل اقامت دانشجو در کشور مقصد. این مدارک برای دانشجویانی که ثابت نمایند یاری هزینه (فاند) کافی در طول تحصیل خود دریافت می نمایند، لازم نیست.
  • دو قطعه عکس که شرایط و معینات ارائه شده به وسیله سفارتخانه کشور مقصد را دارا باشند.
  • ارائه برنامه سفر
  • بیمه سفر و پزشکی که در طول مدت اقامت شما در ناحیه شینگن معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از دانشگاهی که دانشجو از آن اجازه تحصیل گرفته است.
  • پرداخت هزینه صدور ویزا

بسته به این که برای دریافت ویزای کدام کشور اقدام می کنید ممکن است سفارت یا کنسولگری آن کشور مدارکی اضافه بر این مدارک را از شما درخواست کند. برای مثال، بسیاری از کشورها علاوه بر مدارک فوق گواهی عدم سو پیشینه دانشجو را در لیست مدارک مورد احتیاج برای صدور ویزا قرار می دهند.

ویزای دانشجویی به وسیله کدام مرجع صادر می گردد؟

دانشجو باید به وسیله سفارتخانه یا کنسولگری کشوری که قصد سفر به آن را دارد، برای دریافت ویزای شینگن اقدام کند.

مدت زمان اعتبار ویزا چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای شینگن به طور معمول 90 روز در بازه زمانی 180 روزه است. چنانچه دانشجو برای ادامه تحصیل خود به زمان بیشتر از 90 روز احتیاج داشته باشد، باید برای دریافت اجازه اقامت برای مدت زمان متناسب با شرایط خود اقدام کند. دریافت اجازه اقامت پس از ورود به کشور مقصد و با ارائه ویزای شینگن امکان پذیر است. اجازه اقامت به صورت مهر در پاسپورت شما درج می گردد. ویزای شینگن دانشجویان چندبار ورود است و در مدت زمان اعتبار ویزا (بدون دریافت اجازه اقامت) می توانند به صورت نامحدود به کشورهای ناحیه شینگن سفر نمایند.

دریافت ویزای دانشجویی شینگن به وسیله ویزای دانشجویی سایر کشورها

اگر در حال حاضر دارای ویزای دانشجویی از کشوری خارج از ناحیه شینگن بوده و قصد بازدید از کشورهای ناحیه شینگن را داشته باشد، می تواند برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن اقدام کند. برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن از این طریق دو شرط اساسی و ضروری وجود دارد. اول آنکه متقاضی باید حداقل یک ماه قبل از اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن در کشوری (خارج از ناحیه شینگن) که ویزای دانشجویی آن را در اختیار دارد، اقامت داشته باشد.

بعلاوه، دانشجو فقط در زمان تحصیل در آن کشور می تواند ویزای دانشجویی شینگن دریافت کند. اگر دانشجو میخواهد پس از اتمام تحصیل خود از کشورهای اتحادیه اروپا بازدید کند، باید به وسیله سفارتخانه آن کشورها در کشور خود (و نه به وسیله ویزای دانشجویی در کشوری که تحصیل می نماید) برای دریافت ویزای توریستی اقدام کند.

مدت زمان لازم برای صدور ویزا چقدر است؟

آنالیز درخواست برای صدور ویزای شینگن دانشجویی حداکثر سه ماه طول می کشد. برای دارندگان ویزای دانشجویی سایر کشورها، نتیجه درخواست ویزا معمولا در یک ماه اول پس از ارائه درخواست معین می گردد.

منبع: کجارو / schengenvisainfo.com
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1936

به "چگونه ویزای دانشجویی شینگن بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویزای دانشجویی شینگن بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید