چین علی بابا و دو شرکت دیگر را جریمه کرد

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، رگولاتوری چین شرکت عظیم علی بابا را به علت عدم اعلام صحیح خریدهای گذشته آن جریمه کرد. ناظران بازار این تحول را نشانه ای از تصمیم جدی پکن برای ساماندهی حوزه فناوری و کسب و کارهای فعال در این زمینه دانسته اند.

چین علی بابا و دو شرکت دیگر را جریمه کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

علی بابا، لیترچر و شرکت هایوباکس هر یک توسط اداره تنظیم مقررات بازار چین موسوم به اس ای ام آر که رگولاتوری این کشور محسوب می گردد، حدود 76500 دلار جریمه شدند.

هر سه این شرکت ها و به خصوص علی بابا در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته اند و یکی از علل این رشد خرید شرکت های کوچک تر خلاق توسط آنها بوده است. اما این موضوع توسط آنها به درستی به مقامات رگولاتوری چین اعلام نشده است. چین نگران است که شرکت هایی مانند علی بابا با کنترل انحصار بازار فناوری اطلاعات در این کشور رقبای کوچک تر را به حاشیه برانند و کسب و کارهای کوچک تر را ورشکست نمایند.

خریدهایی که به درستی به رگولاتوری چین اعلام نشده، عبارتند از خرید سهام فروشگاه آنلاین این تایم توسط علی بابا، خرید نیوکلاسیک مدیا توسط لیترچر و خرید چایناپست اسمارت لجستیک توسط هایوباکس.

رگولاتوری چین در حال آنالیز این موضوع است که آیا خریدهای یادشده قوانین ضد انحصارطلبی تجاری این کشور را نقض نموده اند یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1333

به "چین علی بابا و دو شرکت دیگر را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین علی بابا و دو شرکت دیگر را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید