ژاپن به دنبال گسترش سرمایه گذاری در ازبکستان

به گزارش تور کیش، ژاپن در نظر دارد همکاری های سرمایه گذاری با ازبکستان را گسترش دهد.

ژاپن به دنبال گسترش سرمایه گذاری در ازبکستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، سرویس مطبوعاتی وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان اعلام نمود که ژاپن آمادگی خود برای گسترش همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور را اعلام نموده است.

آتسوشی سودا سفیر ژاپن در ازبکستان در دیدار با سردار اومورزاکوف وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در تاشکند دیدار و تبادل نظر کرد. در این جلسه، چشم اندازهای توسعه روابط دو جانبه مورد بحث نهاده شد.

سفیر ژاپن در ازبکستان سطح روابط میان دو کشور و پویایی آن را ستود و ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای دستیابی به اهداف مشترک، تمام کوشش خود را انجام دهند.

وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان نیز اهداف این کشور برای تمرکز بر توسعه تجارت و روابط اقتصادی با شرکای ژاپنی، افزایش سرمایه گذاری های مشترک و تجارت میان دو کشور را اعلام نمود.

هم چنین در این دیدار، مکانیسم های همکاری نیز با هدف تسریع در اجرای پروژه های در دست توسعه و همچنین امکان یاری به سرمایه گذاران و کارآفرینان ژاپنی که در حال فعالیت در ازبکستان هستند، مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

ژاپن یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است که مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2016 میلادی در سطح 259 میلیون و 700 هزار دلار نهاده شده است.

دولت ژاپن تاکنون به ازبکستان در مجموع معادل بیش از 4 میلیارد و 100 میلیون دلار یاری اقتصادی و فنی ارائه نموده است.

در سایه یاری های اقتصادی و فنی ژاپن در ازبکستان طرح های مهم اجتماعی و زیرساختی در زمینه های بهداشت، آموزش، انرژی، حمل و نقل، مخابرات و دیگر ابعاد اجرا شده است.

از سال 1999 میلادی در تاشکند دفاتر منطقه ای آژانس همکاری های بین المللی ژاپن، سازمان تجارت خارجی و همچنین مرکز ازبکستان و ژاپن فعالیت می نمایند.

ژاپن استقلال ازبکستان را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 250

به "ژاپن به دنبال گسترش سرمایه گذاری در ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به دنبال گسترش سرمایه گذاری در ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید