کاخ سفید بودجه تحقیقاتی هوش مصنوعی را به 2 میلیارد دلار افزایش می دهد

به گزارش تور کیش، بنا بر گزارش ها ، کاخ سفید میخواهد با دو برابر کردن بودجه تحقیقاتی هوش مصنوعی، رقم این بودجه را به 2 میلیارد دلار برساند.

کاخ سفید بودجه تحقیقاتی هوش مصنوعی را به 2 میلیارد دلار افزایش می دهد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کاخ سفید کوشش می نماید مبلغ یک میلیارد دلار دیگر برای بودجه تحقیقات هوش مصنوعی اختصاص دهد . موضوعی که نشان می دهد هوش مصنوعی برای کاخ سفید تا چه حد مهم است.

بنا بر گزارش پیشنهادی بودجه سال 2021 ، بودجه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی به نزدیک به 2 میلیارد دلار و طی دو سال آینده به حدود 860 میلیون دلار افزایش می یابد. ایالات متحده درگیر چیزی است که بعضی از آن را مسابقه با چین در زمینه هوش مصنوعی توصیف می نمایند.

به نظر می رسد این تصمیم کاخ سفید به معنای فرصت هایی در برنامه های کاربردی تجاری و نظامی است که ممکن است در انحصار ایالات متحده قرار بگیرد. هم اکنون شرکت هایی مثل گوگل یا فیس بوک به عنوان شبه قدرتهای حوزه فناوری در نظر گرفته می شوند. این شرکت ها برای اهداف خود سرمایه گذاری زیادی در این زمینه می نمایند.

هنوز تعیین نیست که چگونه این وجوه پرداخت می گردد. ممکن است برنامه های موجود مانند جوایز فدرال تحقیقات نوآوری در کسب و کارهای کوچک استفاده گردد یا سرمایه های مستقیمی را به مراکز تحقیقاتی مانند آزمایشگاه های ملی اعطا گردد. تحقیق در زمینه محاسبات کوانتومی و زمینه های مرتبط نیز بسیار پرهزینه است. پیش بینی می گردد بخشی از این بودجه پیشنهادی به ناسا تعلق داشته باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 761

به "کاخ سفید بودجه تحقیقاتی هوش مصنوعی را به 2 میلیارد دلار افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید بودجه تحقیقاتی هوش مصنوعی را به 2 میلیارد دلار افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید