کرونا در اروپا، از تعدیل نیرو در لوفت هانزای آلمان تا افزایش چشمگیر مبتلایان در اتریش و یونان

به گزارش تور کیش، جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا از تصمیمات شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان برای تعدیل نیرو به منظور مقابله با عواقب مالی بحران کرونا و افزایش چشمگیر شمار مبتلایان روزانه در اتریش و یونان حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از تعدیل نیرو در لوفت هانزای آلمان تا افزایش چشمگیر مبتلایان در اتریش و یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا در اروپا نیز مانند دیگر مناطق دنیا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گسترده تری به بار می آورد.

آلمان در جهت بهبود اوضاع اقتصادی

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان با وجود پایداری بحران کرونا این کشور را در جهت بهبود اوضاع اقتصادی ارزیابی می نماید.

وی در این باره گفت: من این احساس را دارم که هر کسی متوجه می گردد که آمارهای اقتصادی آرام آرام دوباره بهبود می یابد.

وزیر اقتصاد آلمان هم اعلام نموده که با اتخاذ تصمیماتی می خواهد شرایط اقتصادی برای شرکت های صادرات محور در این کشور را بهبود بخشد.

درخواست مجلس اروپا برای شروع هر چه سریع تر یاری های کرونایی

معاون رئیس مجلس اروپا هم بحران کرونا را به عنوان شانسی برای اروپا ارزیابی نموده و گفت: در مجلس اروپا و شورای اروپایی در جایی که جو حاکم در سالها بحران اقتصادی بسیار سخت شده بود حالا اعتماد بیشتر و یک روح همکاری حاکم شده است.

وی اضافه نمود: به این ترتیب این شانس عظیم ایجاد شده که اروپاییان دوباره گردهم آمده و متحد شوند. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. وی مهم ترین مسئله را درحال حاضر این دانست که یاری های کرونایی سریعاً شروع گردد.

وی همچنین انتظارات از ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا را بسیار بالا و در عین حال اعتماد به این کشور در این راستا را هم زیاد دانست.

تست کرونای بسیاری از گردشگر ها در یونان مثبت اعلام شده است

برای اولین بار در در هفته های اخیر بار دیگر آزمایش کرونای چند نفر در یونان مثبت اعلام شد. در مجموع 43 مورد کرونای مثبت در این کشور اعلام شده که بر اساس آمارهای رسمی 36 نفر آن ها گردشگر بوده اند. بیشتر این گردشگر ها (20 نفر) از صربستان به یونان آمده بودند. یونان از صبح دوشنبه به دلیل افزایش موارد مثبت کرونا از کشور صربستان مرزهای خود را بر روی مسافران از این کشور بسته است.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در اتریش

در اتریش هم برای اولین بار از ماه می دوباره بیش از هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور اتریش آمار مبتلایان در 24 ساعت در روز دوشنبه به 1012 نفر رسید.

تعدیل نیرو در شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان

شرکت هواپیماییی لوفت هانزای آلمان هم سیاست های صرفه جویانه در دوران بحران کرونا را در دستور کار قرار می دهد. این شرکت هواپیمایی برای این منظور بسیاری نیروهای خود در بخش های مختلف از جمله بخش های مدیریتی را حذف می نماید. در بخش مدیریت حدود 100 صندلی شغلی حذف می گردد.

تأکید مقامات بهداشتی آلمان بر لزوم استفاده اجباری از ماسک

وزرای بهداشت ایالات آلمان هم در این باره با هم توافق کردند که استفاده اجباری از ماسک همچنین در بعضی امور تجاری همچون سابق ادامه یابد. این وزرا اعلام کردند که نباید در مردم این تصور غلط ایجاد گردد که این بیماری همه گیر تمام شده است.

علاوه بر آنگلا مرکل، وزیر دفاع آلمان هم سرانجام سریع طرح استفاده اجباری از ماسک را رد نموده است.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

نتایج جدیدترین آمارها نشان می دهد که تعداد مبتلایان به کرونا در اتحادیه اروپا همچنان فرایند صعودی دارد و تا به حال در اسپانیا حدود 298869 نفر به کرونا مبتلا شده و 28388 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 285768 نفر به کرونا مبتلا شده و 44236 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 241819 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 34869 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها 198073 نفر به کرونا مبتلا شده و 9092 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 168335 نفر به کرونا مبتلا شده و 29920 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایالت بایرن آلمان هم از روز چهارشنبه بار دیگر اجازه برگزاری تجمعات خصوصی و جشن های خانوادگی با 200 نفر داده می گردد. البته این تجمعات و مراسمات در صورت برگزاری در فضای بسته باید حدبیشتر با 100 نفر و در فضای باز با 200 نفر برگزار گردد.

سیزدهمین نشست آسیا - اروپا (ASEM13) هم که قرار بود در امسال برگزار گردد، به دلیل شیوع بیماری کووید - 19 در سراسر دنیا و از جمله این دو قاره به سال 2021 میلادی موکول می گردد.

به گزارش رسانه محلی کامبوج، وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اطلاع داد که همه کشورهای عضو نشست آسیا - اروپا با برگزاری این اجلاس در اواسط سال 2021 موافقت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 961

به "کرونا در اروپا، از تعدیل نیرو در لوفت هانزای آلمان تا افزایش چشمگیر مبتلایان در اتریش و یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تعدیل نیرو در لوفت هانزای آلمان تا افزایش چشمگیر مبتلایان در اتریش و یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید