کشورهای عضو گروه چهارگانه خواهان اعاده دموکراسی در میانمار شدند

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر خارجه ژاپن روز پنج شنبه بیان کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو گروه چهارگانه (ایالات متحده، استرالیا، هند و ژاپن) ضمن توافق بر لزوم اعاده فوری دموکراسی در کشور میانمار با کوشش ها برای برهم زدن وضع موجود به وسیله بکارگیری قوه قهریه به شدت مخالف هستند.

کشورهای عضو گروه چهارگانه خواهان اعاده دموکراسی در میانمار شدند

توشیمیتسو موتگی وزیر خارجه ژاپن به خبرنگاران گفت: همه ما بر لزوم اعاده فوری نظام دموکراتیک (در میانمار) توافق نموده و قویاً با همه کوشش های یکجانبه برای تغییر وضع موجود به وسیله قوه قهریه مخالفت نموده ایم.

موتگی در ادامه اضافه کرد: من تأکید کردم که چالشها علیه نظم بین المللی موجود در حوزه های گوناگون ادامه دارد و نقشی که ما، به عنوان کشورهای برخوردار از ارزشهای اساسی و عمیقاً پایبند به تحکیم نظم بین المللی آزاد و مستقل بر پایه حاکمیت قانون، بازی می کنیم در حال گسترش است.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام نمود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور و همتایانش از کشورهای هند، ژاپن و استرالیا روز پنج شنبه برای نخستین بار از زمان شروع به کار دولت جو بایدن یک نشست مجازی برگزار کردند و در آن پیرامون شرایط در میانمار، کووید -19، اقلیم، و همچنین موضوعات ارضی و دریانوردی منطقه ایندوپاسیفیک مصاحبه و رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام نمود که بلینکن و همتایانش در خصوص مقابله با تروریسم، مقابله با دروغ پراکنی، امنیت دریانوردی و همچنین احتیاج فوری به اعاده دولت دموکراتیک و منتخب در برمه (میانمار) مصاحبه کردند.

طبق این بیانیه، وزرای خارجه این گروه چهارگانه بر اولویت تقویت تاب آوری دموکراسی در این منطقه تأکید کردند.

لازم به ذکر است که ارتش میانمار روز یکم فوریه امسال با اجرای یک کودتا دولت غیررسمی آنگ سان سو چی را از قدرت برکنار کرد. ایالات متحده در واکنش به این کودتا، تحریم هایی علیه سران ارتش میانمار وضع کرد و از سایر کشورها خواست تا تدابیر مشابهی را علیه این کشور آسیایی اتخاذ نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1485

به "کشورهای عضو گروه چهارگانه خواهان اعاده دموکراسی در میانمار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای عضو گروه چهارگانه خواهان اعاده دموکراسی در میانمار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید