تور روسیه: گشت زنی مشترک بمب افکن های چین و روسیه

به گزارش تور کیش، وزارت دفاع چین و روسیه اعلام کردند، نیروی هوایی این دو کشور یک گشت زنی هوایی استراتژیک مشترک را در منطقه آسیا-اقیانوس آرام انجام داده اند.

تور روسیه: گشت زنی مشترک بمب افکن های چین و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، وزارت دفاع چین اظهار داشت دو هواپیمای اچ-6کی (H-6K) چینی با دو هواپیمای تو-95ام سی روسی (Tu-95MC) بر فراز دریای ژاپن و دریای شرق چین پرواز کردند.

وزارت دفاع چین اضافه کرد که در حین این گشت زنی، هواپیماها از قوانین بین المللی سرپیچی نکردند و وارد خطوط هوایی سایر کشورها نشدند.

براساس وزارت دفاع چین، این سومین گشت زنی هوایی مشترک بین دو کشور چین و روسیه است و این دو کشور با هدف گسترده کردن فعالیت ها و همکاری های خود، چنین اقدامات مشترکی را انجام می دهند.

کارشناسان معتقدند که علاوه بر منافع ملی چین و روسیه و صلح و ثبات در منطقه، این گشت زنی هوایی مشترک اقدامی مشترک برای هشدار به بعضی از کشورهای همسایه و همچنن کشورهای بیرون از منطقه مثل کشورهای آکوس و کواد ترتیب داده شد. چین و روسیه اهداف مشترکی را برای مقابله با این کشورها دارند.

ژونگ پینگ، یک کارشناس نظامی گفت که چین و روسیه احتمالا چنین مکانسیم هایی را در حوزه گشت زنی هوایی و دریایی بیشتر خواهند کرد.

بعلاوه، به نقل از سی تی وی نیوز، کره جنوبی اظهار داشت که فورا جنگنده های خود را برای پاسخ به روسیه و چین که بدون اطلاع قبلی وارد منطقه هوایی این کشور شده اند، اعزام کرد. کره جنوبی اظهار داشت که هفت هواپیمای نظامی روسی و دو هواپیمای نظامی چینی را در منطقه هوایی کشورش مشاهده کرد.

کره جنوبی برای پاسخ و جلوگیری از هرگونه تصادف احتمالی، جنگنده های خود را به منطقه فرستاد؛ اما هواپیماهای روسی و چینی منطقه هوایی کره جنوبی را بدون نقض هرگونه قوانینی، ترک کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1867

به "تور روسیه: گشت زنی مشترک بمب افکن های چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: گشت زنی مشترک بمب افکن های چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید