مسائل معدن شاهکوه پیگیری می گردد، صادرات54 میلیون تن مواد معدنی

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، جعفر سرقینی سه شنبه شب در شورای معادن خراسان جنوبی با اشاره به ذخایر معدنی خراسان جنوبی اظهار کرد: علاوه بر این ذخایر معدنی، خراسان جنوبی از ذخایر علمی و انسانی فوق العاده ای در ارتباط با مسائل علمی معدن برخوردار است.

مسائل معدن شاهکوه پیگیری می گردد، صادرات54 میلیون تن مواد معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: خراسان جنوبی در بسیاری از مسائل حوزه معدن از اولین و برترین ها است وامید ما برای تأمین کک مورد احتیاج بسیاری از صنایع به معادن شهرستان طبس است.

سرقینی ادامه داد: شورای معادن استان ها در ابتدا پیشنهاد نمایندگان مجلس بود اما امروز به عنوان همکار و همیار شورای عالی معادن در سطح کشور مطرح هستند و حجم کار را کاهش داده اند.

وی با اشاره به اینکه 70درصد از اختیارات شورای عالی معادن به شورای معادن استان ها واگذار شده است، اضافه نمود: تفویض بعضی دیگر از اختیارات را نیز پیگیری می کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه قانون معادن و مسائل مرتبط با آن گفت: قانون معادن تنها در ایران مطرح نشده است بلکه در بسیاری از کشورها حتی اگر در زمین شخصی فردی ذخیره معدنی کشف گردد، در اختیار دولت قرار می گیرد.

سرقینی اظهار کرد: تأمین احتیاجهای زیر ساختی معادن خراسان جنوبی از اولویت ها است و به ویژه در خصوص زیر ساخت های معدن شاهکوه پیگیری لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به بحث ایمنی و تجهیزات ایمنی معادن در خراسان جنوبی اعلام کرد: پیشنهاد ایجاد چهار پایگاه امداد و نجات را در راستای تأمین ایمنی معادن داده ایم که یکی از این معادن در شهرستان طبس است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین تجهیزات ایمنی معادن نیز در قالب این پایگاه ها خواهد بود.

سرقینی ادامه داد: در زمینه تأمین نیروی انسانی مورد احتیاج بخش معدن در کشور از نیروهای توانمند نظام مهندسی استفاده نموده و بسیاری از موضوعات چون ارزیابی ها و بازرسی ها به نظام مهندسی ارجاع شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث سهمیه سرباز معدن برای خراسان جنوبی را پیگیری می کنیم، اضافه نمود: راه اندازی کارخانه طلای هیرد نیز از دیگر اولویت ها است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمیته تلقیق مجلس یک ماده در لایحه بودجه گذاشته است که طبق آن حقوق دولتی استانی شده به این معنا که 75 درصد حقوق دولتی در چهار استان خواهد بود و این مسئله پیگیری نمایندگان مجلس را می طلبد.

سرقینی با اشاره به اینکه سال گذشته 54 میلیون تن صادرات مواد معدنی داشته ایم، گفت: ذخیره فولاد از 600 هزار تن در قبل از انقلاب به 227 میلیون تن افزایش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 133

به "مسائل معدن شاهکوه پیگیری می گردد، صادرات54 میلیون تن مواد معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل معدن شاهکوه پیگیری می گردد، صادرات54 میلیون تن مواد معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید