ابلاغ 35 درصد اعتبار سفر دولت به خراسان شمالی در بخش کشاورزی

به گزارش تور کیش، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: 2 هزار و 90 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر هیات دولت در تیرماه سال جاری به استان در بخش کشاورزی برای دو سال مصوب شد که تاکنون 35 درصد آن ابلاغ شده است.

ابلاغ 35 درصد اعتبار سفر دولت به خراسان شمالی در بخش کشاورزی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عبدالله یوسفی یکشنبه 17 آذر گفت: در جریان سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید این میزان اعتبار برای اجرای هشت پروژه در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی مصوب شد.

وی گفت: این طرح ها در حوزه سامانه های نوین آبیاری، ایجاد مجتمع های گلخانه ای، احیای قنوات، طرح های انتقال آب و پروژه های آبخیزداری و امور عشایری اجرا می گردد.

وی اضافه کرد: از مجموع اعتبار مصوب شده سفر هیات دولت به استان یک هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار برای سال 98 در نظر گرفته شد و مابقی نیز برای سال 99 اختصاص دارد.

یوسفی گفت: از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده 200 میلیارد ریال اعتبار برای بخش عشایری است که تاکنون 20 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اضافه کرد: علاوه بر اعتبار مصوب سفر هیات دولت به استان، 31 هزار و 810 میلیارد ریال و 15 میلیون یورو اعتبار دیگر نیز به عنوان تسهیلات بانکی در قالب تفاهم نامه ها برای حوزه کشاورزی منعقد شد.

یوسفی، اعتبار تخصیص یافته به این حوزه در دور نخست سفر دولت تدبیر و امید را 600 میلیارد ریال و برای تجهیز سامانه های آبیاری نوین مطرح کرد و گفت: هزینه کرد این اعتبار، تجهیز کشتزارهای خراسان شمالی به روش های نوین آبیاری را 43 درصد رشد داد.

وی اضافه کرد: هم اکنون 33 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی این خطه مجهز به سامانه آبیاری نوین است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزار است و بیش از 82 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می نمایند.

کاروان دولت تدبیر و امید، 23 تیرماه سال جاری به خراسان شمالی سفر کرد.

ارزش ریالی تفاهم نامه های سفر ریاست جمهوری به این استان، 100 هزار میلیارد ریال است که به همین میزان نیز اعتبار ارزی برای آنها تامین می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 582

به "ابلاغ 35 درصد اعتبار سفر دولت به خراسان شمالی در بخش کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ 35 درصد اعتبار سفر دولت به خراسان شمالی در بخش کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید