اتحادیه اروپا روسیه را تهدید به تلافی کرد

به گزارش تور کیش، ایسنا نوشت:مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این نهاد به تحریکات آینده روسیه پاسخ خواهد داد.

اتحادیه اروپا روسیه را تهدید به تلافی کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش یورونیوز، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه 28 آوریل (هشت اردیبهشت) در مجلس اروپا سخن می گفت، هشدار داد بروکسل زیر بار ارعاب بیشتر از سوی مسکو نمی رود.

بورل خطاب به قانونگذاران اروپایی گفت: ما تاکتیک های رعب آور را قبول نمی کنیم و در صورت بروز مجبور خواهیم شد که به آن ها پاسخ دهیم.

وی همچنین با بیان این که روابط اروپا و روسیه در پایین ترین سطح خود واقع شده است، تاکید نمود این فرایند منفی ادامه دارد و حتی به سطحی خطرناک تر از شرایط وخیم رسیده است.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با این حال تاکید نمود اروپا آماده است با رعایت کامل ارزش ها، اصول و منافع در صورت لزوم روابط با مسکو را بهبود بخشد.

وی اضافه نمود: اگر آن ها واقعا تمایل داشته باشند.

این سخنان در حالی مطرح شده است که مسکو به دیپلمات های اسلواکی و سه کشور حوزه بالتیک یک هفته فرصت داده است تا روسیه را ترک نمایند.

اخراج این دیپلمات ها اقدامی تلافی جویانه از سوی کرملین است چراکه آخر هفته گذشته چهار کشور اروپایی هفت دیپلمات روس را در همبستگی با جمهوری چک اخراج کردند.

پراگ هفته گذشته مسکو را متهم کرد که در پشت انفجار سال 2014 در یکی از انبارهای مهمات این کشور واقع شده است و این موضوع به فهرست طولانی اختلاف های اروپا و روسیه اضافه شد.

اما کاتالین تشیه، نماینده مجلس اروپا به یورونیوز گفت که اروپا به اقداماتی غیر از اخراج دیپلمات ها احتیاج دارد.

معتقدم که اتحادیه اروپا باید کارهای بیشتری انجام دهد. به این دلیل ما به بورل فشار می آوریم تا دیپلمات های روسی مستقر در بروکسل را تحریم کند.

وی اضافه نمود: معتقدم که اتحادیه اروپا باید کارهای بیشتری انجام دهد. به این دلیل ما به بورل فشار می آوریم تا دیپلمات های روسی مستقر در بروکسل را تحریم کند و همچنین از دولت آلمان می خواهیم از اجرای خط لوله گازی [نورد استریم 2] با روسیه دست بکشد.

وی توضیح داد: ما باید نسبت به تجاوزات روسیه به عنوان تهدید برخورد کنیم و دیگر نباید ساکت بمانیم.

ولادیمیر بیلشیک، نماینده دیگر مجلس اروپا معتقد است که اعضای این نهاد موافق هستند تا اتحادیه اروپا مواضع سختگیرانه ترین در برابر کرملین اتخاذ کند.

وی در عین حال اضافه نمود: اما کانال های ارتباطی همچنان باید باز باشند.

وی توضیح داد: ما احتیاجمند یک شراکت خوب با روسیه هستیم. ما احتیاجمند یک گفت وگوی خوب با روسیه هستیم اما با خطوط قرمز تعیین تا از منافع، ارزش ها و امنیت خود دفاع کنیم.

31131

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1616

به "اتحادیه اروپا روسیه را تهدید به تلافی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا روسیه را تهدید به تلافی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید