اختصاص 1700 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان

به گزارش تور کیش، تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت اعتبار اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت طبق لایحه بودجه دولت به 1700 میلیارد تومان در سال 1400 رسیده است.

اختصاص 1700 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان

به گزارش ایرنا، وحید قبادی دانا روز سه شنبه در نشست با نمایندگان تشکل های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت در محل بهزیستی اضافه نمود: اختصاص این بودجه درحالیست که طبق برآوردها برای اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال 1400 به 38 هزار و 800 میلیارد تومان احتیاج است که البته شرایط کشور را درک می کنیم.

وی اظهار داشت: قانون جامع حمایت از معلولان در سال 83 مصوب شده بود اما تا سال 97 هیچ بودجه ای به آن تخصیص نیافت و در سال 97 برای نخستین بار 200 میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص یافت اما تخصیص داده نشد؛ در سال 98، 1100 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اختصاص یافت که 776 میلیارد تومان آن معادل 72 درصد بودجه اختصاص یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: در سال 99، 1300 میلیارد تومان برای اجرای ماده 6 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مربوط به بیمه خدمات توانبخشی اختصاص یافت که از فروردین ماه، تخصیص مربوط به بهزیستی شروع شده است.

قبادی دانا در ادامه به نقش مددکاران اجتماعی در ارائه خدمات مددکاری به مددجویان اشاره نمود و اضافه نمود: 2500 نفر از پرسنل بهزیستی، مسئول رسیدگی به پرونده مددکاری مستمری بگیران و افراد تحت پوشش بهزیستی هستند که فقط 155 نفر از آنان رشته تحصیلی مرتبط با مددکاری دارند.

وی اضافه نمود: اما با اجرای طرح مراکز مثبت زندگی، 10 هزار مددکار در قالب مراکز غیردولتی تحت پوشش بهزیستی به مددجویان خدمات رسانی خواهند کرد که همه آنها دارای رشته مرتبط با مددکاری هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سامانه شفافیت بهزیستی گفت: همه املاک بهزیستی، پرداختی مستمری ها و همه قراردادها، دعاوی و موافقت نامه ها روی این سامانه قابل مشاهده است.

قبادی دانا اضافه نمود: همچنین 82 درصد بودجه سازمان بهزیستی کشور کاملا به صورت الکترونیکی پرداخت می گردد و با کد تعیین برای افراد حقیقی و حقوقی قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1331

به "اختصاص 1700 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 1700 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید