انتخاب پرده اتاق نشیمن

به گزارش تور کیش، استفاده از پرده مناسب در اتاق نشیمن یکی از مهم ترین نکاتی است که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن توجه داشت. از آن جایی که طراحی به سبک مدرن امروزه هواداران زیادی پیدا نموده است، در کنار آن استفاده از پرده های مدرن نیز حائز اهمیت می باشد. از این رو در انتخاب پرده مناسب باید نهایت دقت را داشته و از ایده های طراحان داخلی نیز یاری بگیرید. در ادامه به بیان تازه ترین ایده هایی که طراحان دکوراسیون داخلی در زمینه انتخاب پرده ارائه داده اند، می پردازیم.

انتخاب پرده اتاق نشیمن

استفاده از پرده با الیاف گیاهی

گرایش کلی که امروزه در بین طراحان داخلی محبوبیت پیدا نموده است، استفاده از پرده ای است که در آن از متریال طبیعی استفاده شده باشد. به این منظور بهتر است از پرده هایی با الیاف کتان و ابریشم و هر نوع پرده ای که در ساخت آن ها از الیاف گیاهی استفاده شده است، استفاده نمایید.

انتخاب رنگ مناسب پرده در اتاق نشیمن

به عقیده بسیاری از طراحان داخلی بهترین رنگ هایی که می توان برای پرده اتاق نشیمن مورد استفاده قرار داد، رنگ هایی مانند خاکستری، سیاه، بژ و سفید می باشد. انتخاب مدل پرده سفید رنگ برای اتاق نشیمن باعث ایجاد نمای زیبایی می گردد. انتخاب پرده سفید رنگ برای آن دسته افرادی که تاکید چندانی بر نوع پارچه ندارند و در عین حال تصمیم به استفاده از سایر رنگ های روشن و شاد در اتاق نشیمن دارند، مناسب می باشد. استفاده از پرده های تیره برای خانه هایی به سبک کلاسیک گزینه بهتری می باشد. اگر تصمیم به استفاده از رنگ های تیره برای پرده اتاق نشیمن دارید، بهتر است رنگ آن، طیفی از رنگ های استفاده شده در مبلمان، کوسن، کفپوش و دیگر المان ها باشد.

رنگ پرده ها تاثیر بسزایی در ظاهر اتاق نشیمن دارد. برای انتخاب رنگ پرده می توانید از ترکیب رنگ های مختلف نیز بهره ببرید. برای ایجاد فضایی آرام بخش می توانید از پرده هایی که در آن ها از رنگ های طبیعی و روشن استفاده شده است، بهره ببرید. این کار باعث القای انرژی مثبت در فضای اتاق نشیمن نیز می گردد. استفاده از رنگ هایی مانند خاکستری و آبی روشن از جمله رنگ هایی هستند که ممکن است در فضای اتاق نشیمن سردی ایجاد نمایند. در مقابل رنگ هایی مانند قرمز و بژ باعث القای گرما در فضای اتاق نشیمن می شوند. برای انتخاب رنگ پرده ها باید به رنگ وسایلی مانند مبلمان و کاغذ دیواری نیز توجه نمایید. امروزه طراحان داخلی بر این باورند که بهتر است برای انتخاب پارچه پرده نمونه ای از آن که با پارچه مبلمان هماهنگی دارد را انتخاب نمایید.

انواع مختلف پرده

در اینجا نگاهی کلی به انواع مختلف پرده خواهیم پرداخت. آشنایی با انواع مختلف پرده به شما برای انتخاب بهتر یاری خواهد نمود. قاب پرده المانی تزئینی می باشد که از آن در قسمت بالایی پرده استفاده می گردد. استفاده از این قاب نه تنها برای پوشاندن قسمت نصب پرده مناسب می باشد، بلکه استفاده از آن باعث بلندتر نشان دادن سقف نیز می گردد. استفاده از این مدل پرده ها در تمامی سبک های طراحی داخلی امکان پذیر می باشد. تنها نکته ای که در استفاده از آن ها در سبک های مختلف وجود دارد، انتخاب پارچه مناسب با سبکی که از آن در طراحی استفاده شده است، می باشد.

ویژگی های پرده اتاق نشیمن مدرن

به طور کلی می توان گفت سبک مدرن تلفیقی از سبک های مینیمالیست و ترکیبی می باشد. از ویژگی های مهم سبک مدرن می توان به استفاده از رنگ و طرح های ساده اشاره نمود. پرده هایی که در سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا ساده می باشند.

رنگ پرده هایی که در طراحی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، باید روشن باشد و هم چنین با دیگر المان های موجود در اتاق نشیمن هماهنگی داشته باشد. در طراحی مدرن از انواع پارچه در جنس های مختلف می توان استفاده کرد. هم چنین پرده ها می توانند طرح دار نیز باشند. در پرده هایی که در طراحی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، از طرح های هندسی نیز استفاده می گردد.

ویژگی پرده اتاق نشیمن کلاسیک

سبک کلاسیک از جمله سبک هایی است که هیچ گاه قدیمی نمی گردد. بسیاری از افراد به انتخاب این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی علاقمند می باشند. پرده هایی که در طراحی کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا از جنس پارچه های سنگین می باشند. استفاده از پرده های سنگین از ورود نور به اتاق جلوگیری می نمایند.

در پرده های کلاسیک بیشتر از پارچه های طرح دار استفاده می گردد. و می توان برای تزئین آن ها از والان، ربان و المان های تزئینی پرده استفاده کرد. توجه داشته باشید آن چه که بیشتر از همه در طراحی کلاسیک به چشم می آید، پرده می باشد.

ویژگی های پرده اتاق نشیمن به سبک صنعتی

طراحی دکوراسیون به سبک صنعتی را نیز می توان شاخه ای از طراحی سبک مدرن در نظر گرفت. در طراحی صنعتی هر وسیله ای مکان و هدف مشخصی از استفاده دارد. فضایی که از این طراحی در آن استفاده شده است، فضای سردی می باشد. پرده هایی که در طراحی سبک صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، از هیچ گونه تزئینی برخوردار نیستند. این پرده ها، پرده هایی ساده بوده و رنگ آن ها باید با طیف رنگ فلز برابری داشته باشد. برای مثال برای انتخاب رنگ این پرده ها می توانید از رنگ های خاکستری گرفته تا طلایی استفاده نمایید.

ویژگی های پرده اتاق نشیمن به سبک پرونس

در ابتدا بهتر است آشنایی مختصری با این سبک داشته باشیم. سبک پرونس رابطه نزدیکی با سبک محلی دارد. این سبک نمایانگر زندگی ساده می باشد. از این رو سادگی و البته استفاده از المان های به روز از جمله ویژگی های این سبک می باشد. برای انتخاب پرده در طراحی به این سبک باید از پرده های بلند استفاده گردد. نمونه ای از پرده هایی که در این طراحی می توان از آن استفاده کرد، پرده هایی با طرح گل در رنگ های قرمز و سفید و آبی می باشد. جنس پرده ها بیشتر از کتان بوده و معمولا از رنگ های روشن برای آن ها استفاده می نمایند. در انتخاب پرده برای سبک پرونس در نظر داشته باشید که رنگ آبی جزء اصلی این سبک می باشد. در این صورت از این رنگ باید در پرده نیز استفاده شده باشد.

نکات پایانی

انتخاب پرده مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه ای دارد. پرده باعث زیبایی دوچندان اتاق نشیمن می گردد و بدون آن طراحی دکوراسیون داخلی ناقص می ماند. امروزه انواع مختلف پرده در دسترس می باشد و شما می توانید با توجه به سبک طراحی، سلیقه و میزان بودجه انواع مناسبی از آن را تهیه نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 623

به "انتخاب پرده اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب پرده اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید