تور آفریقای جنوبی ارزان: ایران سفر به آفریقای جنوبی را ممنوع نمود؟

به گزارش تور کیش، تهران (پانا) - آمریکا به دلیل شیوع سویه نو ویروس کرونا موسوم به اومیکرون سفر به شش کشور آفریقا را ممنوع نمود. آیا ایران هم سفر به آفریقای جنوبی را محدود نموده است؟

تور آفریقای جنوبی ارزان: ایران سفر به آفریقای جنوبی را ممنوع نمود؟

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش تجارت نیوز، با شیوع ویروس جهش یافته نو در شش کشور آفریقایی، ممنوعیت های نو سفر از کشورهای دنیا شروع شده است.

بعضی از کشورهای دنیا مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را برای این مقاصد بستند و ممنوعیت و محدودیت های سختگیرانه ای برای ورود و خروج مسافران به صورت مستقیم و غیر مستقیم وضع کردند.

واکنش ایران چه بود؟

در همین مورد دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی شرح داد: سازمان هواپیمایی کشوری هنوز هیچ محدودیت نوی برای ورود مسافر به کشور اعمال نکرده است. سازمان هواپیمایی کشور باید محدودیت نو را ابلاغ کند.

مقصود اسعدی سامانی گفت: ایران پرواز مستقیم با آفریقا ندارد. در حقیقت پروازی از ایران به آفریقا انجام نشده و فعلا مسافری هم از آفریقا به ایران نیامده است.

او ادامه داد: چنانچه هر مسافری بخواهد وارد ایران گردد باید تا دو نوبت تست PCR منفی داشته باشد. بعلاوه مسافران باید دو دز واکسن هم زده باشند.

توصیه به مسافران آفریقایی

پیش تر، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود: به افرادی که قصد مسافرت به این کشورها را دارند توصیه می کنم سفر خود را به تاخیر بیاندازند. ما همه اطلاع رسانی ها را در فرودگاه و تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در اختیار می گذاریم یعنی بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

برای ورود فرد غیر ایرانی از این کشورهای یاد شده به ایران ممانعت ایجاد خواهیم کرد و ایرانیانی هم که می خواهند مسافرت داشته باشند تا دو نوبت تست PCR منفی نداشته باشند باید در مبادی مرزی در قرنطینه بمانند.

براساس این گزارش تا به امروز این پروتکل ها و محدودیت های نو به بخش هوانوردی به صورت رسمی و مکتوب اعلام نشده است.

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری با ذکر این نکته گفته است: به محض ابلاغ بخشنامه نو، ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی نو را برای مسافران هوایی وضع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1843

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: ایران سفر به آفریقای جنوبی را ممنوع نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: ایران سفر به آفریقای جنوبی را ممنوع نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید