ایران هشتمین تولیدکننده نخ ابریشم دنیا

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/گیلان رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: ایران با فراوری سالانه 145 تن نخ ابریشم دررتبه هشتم دنیا واقع شده است.

ایران هشتمین تولیدکننده نخ ابریشم دنیا

به گزارش گروه دریافت خبر خبرنگاران، بیست و چهارمین کنگره سه سالانه کمیسیون بین المللی نوغانداری و بیست و ششمین جلسه کمیته اجرایی سالانه روزهای 19 تا 24 مرداد سال جاری با حضور 17 کشور عضو از جمله ایران در تایلند برگزار می گردد.

ایران در بیست و چهارمین کنگره بین المللی نوغانداری، ریاست کمیسیون مالی را برعهده دارد.

علی اصغر داداش پور رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور که به عنوان نماینده رسمی ایران در این کنگره شرکت خواهد نموده است، گفت: در کنگره سال جاری که با شعار ابریشم برای دنیای سبز و توسعه پایدار برگزار شده است، علل افول فراوری نخ ابریشم در دنیا و تجارت و بازرگانی این حصول مورد آنالیز قرار می گیرد ضمن آن که اطلاعات، دانش و تجربه های کشورهای عضو مبادله و دستاوردها، سیاست ها و برنامه های کمیسیون اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کنگره سال جاری در قالب هشت کمیسیون توت، کرم ابریشم، باکولوژی، کرم ابریشم بدون استفاده از توت، مالی، نوغانداری در زمینه غیرنساجی و تکنولوژی بعد از برداشت کار خود را شروع می نماید.

به گفته وی، چین با فراوری سالانه بیش از 140 هزار تن، هند 27 هزار تن، ازبکستان 1000 تن، تایلند 700 تن، برزیل 500 تن، ویتنام 400 تن، کره شمالی 300 تن و ایران 145 تن نخ ابریشم در رتبه یکم تا هشتم دنیای قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 539

به "ایران هشتمین تولیدکننده نخ ابریشم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران هشتمین تولیدکننده نخ ابریشم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید