تمدید مهلت پرداخت وام کرونا تا آخر بهمن

به گزارش تور کیش، در هفته گذشته کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت پرداخت وام نو کرونا را که پیش از این تا سرانجام شهریورماه تصویب کرده بود، سه ماه دیگر و تا سرانجام آذر ماه تمدید کرد.

تمدید مهلت پرداخت وام کرونا تا آخر بهمن

این تصویب در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهوری و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان وام مشاغل آسیب دیده از کرونا صورت گرفت و بر اساس آن صاحبان مشاغل 14گانه آسیب دیده از کرونا در چهار گروه فرهنگ و هنر، گردشگری، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی تا انتها آذرماه می توانند برای دریافت وام به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت نام خود را کنند.

در پی تمدید مهلت ثبت نام وام نو کرونا، پرداخت این وام از سوی بانک ها هم با تمدید روبرو شد.

پیش از این بانکها موظف بودند تا انتها آبان ماه تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت کنند اما علاء الدین اروجی، مدیرکل توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمدید زمان پرداخت وام خبر داده و در تشریح جزییات این تصمیم می گوید: در کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا دو رخ داد؛ یکی بحث تمدید تسهیلات کرونا که قبلاً تا انتها شهریور ماه تصویب شده بود و با تصویب کارگروه تا انتها آذرماه تمدید شد و دوم پرداخت تسهیلات ازسوی بانکها که تا انتها بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی درباره نرخ سود تسهیلات و مدت بازپرداخت وام می گوید: روش کار به روال سابق است، طی یک دوره تنفس دو ماهه و بازپرداخت دوساله با نرخ سود 12 درصد خواهد بود و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه کارا اقدامات لازم را در خصوص ثبت نام انجام بدهند.

به گفته اروجی، تمام اطلاعات به صورت سیستمی در اختیار بانک قرار داده می شود و پرداخت وام پس از بررسی و تایید بانک صورت می گیرد.

صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا در چهار رسته گردشگری، فرهنگ وهنر، حمل و نقل ریلی و هوایی و ورزش و جوانان جهت ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات حمایتی کرونا می توانند به سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1751

به "تمدید مهلت پرداخت وام کرونا تا آخر بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید مهلت پرداخت وام کرونا تا آخر بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید