تمرکززدایی محتوا از تهران با اجرای پروژه ابر یکپارچه

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، محمد خوانساری امروز در آیین افتتاح پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به منظور توسعه اقتصاد دیجیتال قراردادی که در دولت قبل در حوزه خدمات ابری منعقد شده بود امروز مورد بهره برداری نهاده شد.

تمرکززدایی محتوا از تهران با اجرای پروژه ابر یکپارچه

وی اضافه نمود: فضای ذخیره سازی ابری خوبی در اختیار شرکت ها قرار گرفته است. این سرویس ها مزیت های متعددی برای کاربران از جمله گیمرها و شرکت ها دارد که از جمله آن می توان به کاهش چشمگیر تاخیر ارسال داده اشاره نمود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان نمود: بعلاوه دولت در قالب ارائه سرویس های با کیفیت ای پی آی دو اپراتور خدمات الکترونیکی با عناوین بازارچه ای پی آی و حوض ای پی آی را راه اندازی کردیم و این دو اپراتور خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می دهند.

وی اعلام کرد: از مهم ترین ویژگی های پروژه ابر یکپارچه توزیع شده سراسری تمرکززدایی محتوا و خدمات از تهران در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات، شکل گیری، توسعه سکوی ارائه خدمات ابری توزیع شده در کشور، به روزرسانی مراکز داده، استفاده بهینه از منابع موجود و ارائه خدمات مورد احتیاج کسب و کارهای نوپا به صورت یکپارچه و مالی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: برآورد تقریبی سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه ابر یکپارچه توزیع شده سراسری مجموعا حدود 2000 میلیارد ریال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2090

به "تمرکززدایی محتوا از تهران با اجرای پروژه ابر یکپارچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکززدایی محتوا از تهران با اجرای پروژه ابر یکپارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید