تکذیب کمبود داروهای هپاتیت سی ، توقف فراوری یک شرکت دارویی را جبران کردیم

به گزارش تور کیش، رئیس سازمان غذا و دارو انتشار اخباری مبنی بر وجود کمبود در داروهای بیماران مبتلا به هپاتیت سی را تکذیب کرد.

تکذیب کمبود داروهای هپاتیت سی ، توقف فراوری یک شرکت دارویی را جبران کردیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به آنچه که تحت عنوان کمبود داروهای بیماران هپاتیت سی و عدم دسترسی آنها به دوز مناسب این داروها گفته شده است، گفت: به طور کلی 5 شرکت در زمینه فراوری داروهای هپاتیت در کشور فعالیت می نمایند که یکی از آنها کلیه داروهای مربوط به بیماران هپاتیت سی را به صورت انحصاری فراوری می کرد. در حال حاضر کارخانه اصلی که فراورینماینده کلیه داروهای هپاتیت سی است، اعلام نموده قیمت های معین شده برایش سود و صرفه ای ندارد و بر همین اساس فراوریش را متوقف نموده است.

وی با بیان این که سازمان غذا و دارو در حال رایزنی با شرکت دارویی مذکور است که بر سر قیمت این داروها به تفاهم برسند، اضافه نمود: این فراورینماینده چندین سال است که به قیمت ها اعتراض دارد و به همین دلیل فراوری را متوقف نموده است که داریم مشکل را رفع می کنیم.

وی شرح داد: در حال حاضر آن دسته از داروهای مورد احتیاج بیماران هپاتیت سی را که شرکت مذکور فراورینماینده انحصاری آنها بوده با عنوان داروهای فوریتی به کشور وارد می کنیم. ما اعلام احتیاج می کنیم و به شرکت ها مجوز واردات این داروها را می دهیم. در حال حاضر به این شکل داروها را تامین می کنیم.

شانه ساز اعلام کرد: در عین حال، بخشی از داروهای مورد احتیاج بیماران مبتلا به هپاتیت سی توسط فراورینمایندگان داخلی دیگر نیز در حال فراوری است. در تامین داروی این بیماران مشکل خاصی نداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اظهاراتی مبنی بر این که دوز مناسب دارو به بیماران هپاتیت سی نمی رسد و این موضوع به ایجاد مشکل در درمان آنها منجر شده است، گفت: تیمی به عنوان تیم کارشناسی و علمی در حال آنالیز موضوع هستند. اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، باید دوز داروی فراوریی مان را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: بخش اول از دارویی که فراورینماینده انحصاری داشت، هفته گذشته به کشور رسید و بخش های دیگر آن هم در حال واردات است. اقلام دیگر هم چند فراورینماینده در کشور دارند که در حال فراوری هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 525

به "تکذیب کمبود داروهای هپاتیت سی ، توقف فراوری یک شرکت دارویی را جبران کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب کمبود داروهای هپاتیت سی ، توقف فراوری یک شرکت دارویی را جبران کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید