انبارلویی: دولت به دنبال برطرف کسری بودجه است ، عرضه اوراق سلف نفتی مسئله ای حل نمی کند

به گزارش تور کیش، فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت ها برای حل کسری خود، متمم به مجلس می آورند و روحانی هم می تواند برای برطرف کسری بودجه سال 99، دست به این اقدام بزند و یک لایحه تقدیم مجلس کند.

انبارلویی: دولت به دنبال برطرف کسری بودجه است ، عرضه اوراق سلف نفتی مسئله ای حل نمی کند

محمدکاظم انبارلویی فعال سیاسی اصولگرا در مصاحبه با خبرنگار احزاب خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از نیمی از بودجه عمومی دولت در سال 99 وابسته به نفت است، گفت: دولت حدود 48 هزار میلیارد تومان برای منبع درآمدی نفتی خود از بودجه سال 99 اختصاص داده است. دولت دوازدهم باید بدهی سال 98 را پرداخت و کسری بودجه خود را جبران کند.

وی ادامه داد: این طرح ابهامات زیادی دارد و باید کارشناسی گردد. برای مثال مسئله صادرات نفت توسط مردم معین نیست و باید آنالیز گردد که تحریم ها چه تاثیری بر روی آن خواهد گذاشت.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره بر اینکه فروش نفت به دلیل تحریم ها کاهش پیدا نموده است، گفت: اگر تحریم ها نبودند، امثال بابک زنجانی ها با قرار دادن وثیقه، مسئول فروش نفت ایران نمی شدند. عرضه اوراق سلف نفتی، مسئله ای از دولت حل نمی کند و دولتمردان نباید به آن دل ببندند.

انبارلویی با تأکید بر اینکه طرح عرضه اوراق سلف نفتی در کمیسیون های انرژی، اقتصاد و برنامه و بودجه مخالفت شده است، مطرح کرد: دولت ها برای حل کسری خود، متمم به مجلس می آورند و روحانی هم می تواند برای برطرف کسری بودجه سال 99، دست به این اقدام بزند و یک لایحه تقدیم مجلس کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جزئیاتی که از طرح فروش اوراق سلف نفتی موسوم به گشایش مالی منتشر شده است نشان می دهد که دولت میخواهد تا با پیش فروش 220 میلیون بشکه نفت در حدود 170 تا 190 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند و با استفاده از آن کسری بودجه ادعایی خود را جبران کند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزرای نفت و اقتصاد و امور دارایی خواهان برطرف ایرادات اوراق سلف نفتی با هماهنگی دیوان محاسبات شد.

به گفته محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به سخت تر شدن تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و اثرات منفی شیوع کرونا بر کاهش معاملات و قیمت نفت تا کنون تنها 6 درصد از درآمد های نفتی پیش بینی شده در بودجه محقق شده است، درآمد هایی که به میزان صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز پیش بینی شده بود که ظاهرا تا کنون روزانه 60 هزار بشکه نفت محقق شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1145

به "انبارلویی: دولت به دنبال برطرف کسری بودجه است ، عرضه اوراق سلف نفتی مسئله ای حل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبارلویی: دولت به دنبال برطرف کسری بودجه است ، عرضه اوراق سلف نفتی مسئله ای حل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید