حرکت کسب وکارها در جهت بهره وری لازم است

به گزارش تور کیش، رئیس اتاق اهواز گفت: خوشبختی، سعادت و بهروزی هر ملتی به کار و کوشش همه قشرهای جامعه وابسته است و بهره وری معیاری برای ارزیابی عملکرد این فعالیت ها و کوشش ها در بخش های مختلف اجتماعی- مالی است.

حرکت کسب وکارها در جهت بهره وری لازم است

شهلا عموری در وبینار مدیریت رهبری با مدرسه آموزشگاه دیمن آلمان اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم برای شرکت ها، برنامه ریزی برای افزایش بهره وری و یا به بیان صریح تر بالا رفتن کارایی و اثربخشی در سازمان ها محسوب می شود و بهره وری همیشه یکی از راهبردهای بنیادی برای تضمین بقا و رشد شرکت ها و سازمان ها به شمار می رود.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان بهره وری را یک پدیده نسبت پذیر در صنایع تولیدی و خدماتی دنیا دانست و اضافه کرد: کشورهای مختلف دنیا هم اکنون برای ارتقا بهره وری ملی، صنعتی و بازرگانی در کوشش هستند.

عموری یادآور شد: این کشورها می کوشند تا به وسیله، سازوکارهای کارآمد مدیریتی، بالا بردن تراز بهره وری را در دستور کار خود قرار دهند.

او بهره وری در سازمان های صنعتی را تابعی از متغیرهای گوناگون اعلام کرد و اضافه کرد: دراین بین مؤلفه هایی ازجمله سبک رهبری و فضای سازمانی نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

رئیس اتاق اهواز توضیح داد: سازمان ها برای دستیابی به کارایی مطلوب باید رهبری قوی داشته باشند تا درنهایت منجر به توسعه و دستیابی به اهداف معین شده شود.

عموری ازجمله نتایج دست یابی به اهداف را ایجاد روحیه در کارکنان، ارتباط مؤثر، حل تعارض و تکنیک های حل مسئله، توانایی ها و مهارت های کار گروهی خواند و بر رهبری سازمانی به منظور توسعه مهارت ها و توانایی های مرتبط با سازمان تأکید دارد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه توانایی رهبری در مقابله با چالش های کسب وکار در طول زمان رشد می یابد ادامه داد: مهارت های رهبری را می توان مانند هر توانایی دیگری یاد گرفت.

رئیس اتاق اهواز برگزاری دوره آموزشی مدیریت رهبری در سازمان ها با همکاری آموزشگاه مدیریت دیمن آلمان در تحقق برنامه ریزی کسب وکارها برای ارتقاء بهره وری را تأثیرگذار مطرح نمود و اضافه کرد: در روزهای آینده نیز با همکاری این آموزشگاه آموزش های کاربردی با موضوع مسائل حقوقی قراردادهای تجاری برگزار خواهد شد که قطعاً در فرایند بهبود فعالیت بنگاه های مالی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1365

به "حرکت کسب وکارها در جهت بهره وری لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت کسب وکارها در جهت بهره وری لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید