خبرنگاران فعالیت احزاب و تشکلهای مردم نهاد موجب شفاف سازی می گردد

به گزارش تور کیش، کرج - خبرنگاران- سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ گفت: هرچه حضور و فعالیت تشکلهای قانونی در جامعه بیشتر باشد، همبستگی و انسجام مردم افزایش می یابد و منجر به شفاف سازی اقدامات مسوولان می گردد.

خبرنگاران فعالیت احزاب و تشکلهای مردم نهاد موجب شفاف سازی می گردد

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

حمیدرضا ورزشی عصر روز یکشنبه در جمع احزاب و تشکل های مردم نهاد که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید به ظرفیتهای فراوان احزاب سیاسی و تشکلهای مردم نهاد در جلب و توسعه مشارکتهای مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی اشاره نمود و گفت: حزب لازمه دموکراسی و کارکرد اصلی و ویژه آن کادرپروری و تربیت مدیران سیاسی است.

وی در مورد نقش و صندلی احزاب در جامعه گفت: حزب به آموزش جامعه و روشنگری می پردازد و مهمترین نقش و کارکرد حزب نقش دوسویه آن به عنوان نهاد بینابینی و دو سویه بین مردم و دولت است.

ورزشی ادامه داد: نهادهای حزبی عامل شکل گیری جامعه مدنی هستند، جامعه ای که نهادمند و قانونمند بوده و نهاد مدنی دارد از ثبات و آرامش و امنیت پایدار بهتری برخوردار است تا جامعه توده واری که هر فرد درفردیت خود غوطه ور است.

وی ضمن اشاره به وجود بعضی از مسائل درشهرستان، حل این مسائل را با استفاده از ظرفیتهای موجود در این شهرستان امکان پذیر دانست و گفت: مسائل شهرستانی را باید با تعامل و همدلی خودمان در داخل شهرستان و با استفاده از ظرفیتهای موجود حل نماییم.

وی افزود: در ابتدای انقلاب هم مسائل فراوانی بود ولی با همدلی مردم ومسئولین در آن برهه از انقلاب به خوبی و بدون نگاههای سیاسی و جناحی مرتفع و حل می شدند و ما باید به تفکرات موجود درآن زمان برگردیم و با توجه به اینکه ما در یک کشتی نشسته ایم، مسائل را آنالیز و با تعامل و مشارکت مردم در کنار خودمان مرتفع کنیم.

ورزشی گفت: ما دیدگاههای سیاسی خودمان را در مسائل شهرستان دخالت نمی دهیم و از همه احزاب وجناح ها برای انجام بهتر امور استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: استفاده از سرمایه گذاران درایجاد اشتغال از اولویتهای ما در جهت جهش فراوری و تثبیت و ایجاد اشتغال است.

رضا محمدی معاون سیاسی امنیتی وانتظامی فرمانداری گفت: صداقت و تعامل بیشتر احزاب و مسوولان چاره ساز مسائل خواهد بود و باید با دید مثبت و نزدیک کردن دلها از این فرصت مسوولیت به نفع مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه احزاب از متن دموکراسی استخراج می شوند و این احزاب هستند که می توانند تجلی حضور مردم در عرصه های سیاسی، تصمیم گیری و تصمیم سازی را فراهم کنند، افزود: احزاب در قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای تعریف تعیینی هستند که در واقع فعالیت قانونی آنها را تسهیل می کنند. ماده یک قانون احزاب چنین تصریح می نماید که حزب، گروه، جمعیت، انجمن یا هر تشکیلاتی شبیه به این تعاریف باید دارای دو ویژگی خاص باشند تا بتوانند در جمهوری اسلامی به عنوان تشکل های قانونی به فعالیت بپردازند.

وی گفت: ویژگی ها این است که احزاب اولاً توسط یک گروه اشخاص حقیقی معتقد به آرمان ها و مشی سیاسی تعیین تأسیس گردد و دوم اهداف و برنامه ها و رفتار آنان به اصول کلی کشور و خط و مشی نظام جمهوری اسلامی ایران مربوط باشد.

.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 912

به "خبرنگاران فعالیت احزاب و تشکلهای مردم نهاد موجب شفاف سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت احزاب و تشکلهای مردم نهاد موجب شفاف سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید