زاخارووا: روسیه برغم تهدیدات آمریکا و کرونا روابط با ایران را توسعه می دهد

به گزارش تور کیش، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: برغم شیوع کرونا و تهدیدات آمریکا روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را توسعه می دهیم .

زاخارووا: روسیه برغم تهدیدات آمریکا و کرونا روابط با ایران را توسعه می دهد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود در وزارت امور خارجه این کشور در جواب سوالات خبرنگار ایرنا گفت برغم شیوع کرونا و تهدیدات آمریکا، روابط ایران و روسیه در همه عرصه ها در سطح عالی و استان های دو کشور گسترش می یابد.

وی اضافه نمود: آمریکا اعلام نموده است که هدف اقدامات واشنگتن جلوگیری از همکاری کشورها با ایران است اما روسیه به همکاریهای فنی-نظامی با ایران ادامه خواهد داد.

زاخارووا گفت : روسای جمهوری دو کشور در امسال چهار بار با یکدیگر گفت و گوی تلفنی و وزیران خارجه هم سه بار در مسکو ملاقات کردند. رییس دومای روسیه هم با رئیس جدید مجلس شورای اسلامی ایران گفت و گوی تلفنی داشتند.

وی گفت: مسکو و تهران در عرصه های بین المللی نظیر مذاکرات آستانه برای حل و فصل اختلافات و مسائل سوریه نیز همکاری دارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به ابتکار طرف ایران اول جولای امسال میلادی اجلاس وبیناری با موضوع سوریه با حضور سران کشورهای ایران ریال روسیه و ترکیه برگزار گردید.

زاخارووا اضافه نمود: انتظار می رود در انتها شرایط کنونی همه گیری کرونا اجلاس حضوری سران کشورهای ضامن صلح سوریه شامل ایران ؛ روسیه و ترکیه در تهران برگزار گردد.

وی گفت: مسئله مبارزه با کووید -19 همیشه در مرکز توجه سران ایران و روسیه واقع شده است و از جمله دو طرف به دورنمای همکاری در زمینه واکسن روسی کرونا توجه می نمایند.

راخارووا اضافه نمود : بین سازمان های مربوطه دو کشور هم در این زمینه گفت و گوهای سازنده ای برقرار شده است . وی خاطر نشان کرد حتی در شرایط شیوع همه گیر کرونا به اقتصاد کشورهای دنیا ضریه می زند ما شاهد فرایند مثبت توسعه روابط تجاری بین دو کشور هستیم و حجم تجاری ایران و روسیه و سایر شاخص ها توسعه می یابد.

به گفته سخنگوی وزرات خارجه روسیه دو کشور همچنان به مشارکت سودمند متقابل ادامه می دهند و از ظرفیت های بالای موجود استفاده می نمایند .، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1242

به "زاخارووا: روسیه برغم تهدیدات آمریکا و کرونا روابط با ایران را توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: روسیه برغم تهدیدات آمریکا و کرونا روابط با ایران را توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید