شولتز: چشم اندازی بلندمدت برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا وجود دارد

به گزارش تور کیش، رئیس مجلس اتحادیه اروپا با توجه به سیاست های داخلی و خارجی ترکیه چشم انداز عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را دراز مدت ارزیابی کرد.

شولتز: چشم اندازی بلندمدت برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین شولتز، رئیس مجلس اروپا که از سفر به ترکیه بازگشته است در مصاحبه با راینیشن پست آلمان درباره سفر خود به این کشور ابراز خرسندی نموده و تاکید نمود که حالا من می توانم ابعاد خشونتی که توسط بخش هایی از ارتش علیه غیر نظامیان و نهادهایی مانند مجلس انجام می گردد را بهتر مورد ارزیابی قرار دهم. من می توانم ترس و شوک در میان مردم ترکیه را درک کنم و افرادی که مخالف کودتا هستند را بسیار تحسین می کنم. با این حال ترکیه باید لزوما هر مورد خاص دستگیر شده در این کشور را بر اساس قانون اساسی و عادلانه و بعد از طی مراحل قانونی محکوم کند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه انتقاد شدیدی به رویکرد اردوغان برای تشکیل یک دولت بر اساس سیستم حکومت تک نفره وارد نموده و گفت: این طور نمی تواند باشد که مصونیت نمایندگان مجلس لغو گردد و به این ترتیب یک اکثریت مجلسی مصنوعی ایجاد گردد تا سیستم ریاست جمهوری مد نظر خود را پیش ببریم. چنین رویکردی با دموکراسی اروپایی سازگار نیست.

شولتز همچنین لغو توافق پناهندگان را در علاقه ترکیه نیز ندانسته و در بخش دیگری از این مصاحبه درباره مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر لزوم ادامه این مذاکرت گفت: تصمیم برای مذاکرات با ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا به اتفاق آراء گرفته شده است بنابراین باید توقف این فرایند نیز به اتفاق آراء تصمیم گیری گردد.

شولتز در عین حال با توجه به سیاست های داخلی و خارجی ترکیه الحاق قریب الوقوع این کشور به اتحادیه اروپا را امکان پذیر ندانسته و گفت: یک چشم انداز بلند مدت عضویت برای این کشور وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخته و تاکید نمود که ما باید در اتحادیه اروپا به این مسئله توجه داشته باشیم که در مذاکرات در این باره با انگلیس همه با یک رای صحبت کنیم.

وی همچنین به مذاکرات تجارت آزاد اروپا با آمریکا موسوم به تی تی آی پی پرداخته و گفت: من از مذاکرات در این باره و نه خود تی تی آی پی دفاع می کنم.

رئیس مجلس اروپا از انتقاد گابریل به این قرارداد تجارت آزاد که آینده روشنی برای آن ارزیابی نمی کرد دفاع نموده و گفت: آمریکایی ها در همه مسائل مربوط به تی تی آی پی ذره ای به خود تکان نمی دهند.

وی در عین حال اظهاراتی مبنی بر این که این قرارداد تجارت آزاد مرده است را رد نموده و با تاکید بر اینکه مذاکرات در این باره همچنان ادامه دارد گفت: یک توافق تازه زمانی شکست می خورد که رد گردد. برای این منظور به یک طرح و یک رای گیری در مجلس احتیاج است که هنوز وجود ندارد. تا آن موقع این قراداد تجارت آزاد همچنان زنده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 770

به "شولتز: چشم اندازی بلندمدت برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شولتز: چشم اندازی بلندمدت برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید