عکس، آخرین شهر کمونیستی در چین

به گزارش تور کیش، لجبازی بعضی سیاستمداران مخالف اصلاحات در چین سبب شد بودجه زیادی به این شهر سرازیر گردد.

عکس، آخرین شهر کمونیستی در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، چین را دیگر نمی توان یک کشور کمونیستی حساب کرد. این کشور در 3 دهه گذشته آن قدر در بازار جهانی و اقتصاد آزاد حل شده است که سبک زندگی بسیاری از مردم چین نیز عوض شده و به سبک زندگی در کشورهای غیر کمونیستی اروپا و آمریکا نزدیک شده است.

چین با وجودی که به لحاظ سیاسی یک کمونیستی تک حزبی خود را حفظ نموده است اما به لحاظ مالی و اجتماعی تا حدود زیادی به سبک و الگوهای کشورهای با سیستم اقتصاد آزاد تبدیل شده است و به همین خاطر چهره بسیاری از شهرهای این کشور تغییر نموده است.

با این حال یک شهر در چین همچنان هویت و ماهیت کمونیستی خود را حفظ نموده است و جای جای این شهر یادآور نمادهای کمونیستی است.

تیم فنبای عکاس استرالیایی که به شهر نانجی چین سفر نموده و آلبوم تصویری از این شهر تهیه نموده در گفت و گو با وب سایت VICE معتقد است زندگی در این شهر کوچک چین متفاوت از دیگر شهرهای چین است گویا هنوز موجی از انقلاب مالی و اجتماعی بیش از 3 دهه گذشته چین به این شهر وارد نشده است.

به گفته این عکاس استرالیایی شهر نانجی آخرین قلعه کمونیستی در چین است. او گفت: پس از حوادث سال 1989 میدان تیان ان من پکن و اعتراضات ضد دولتی ، یک جنبش غربی سازی و خصوصی سازی مالی در چین به راه افتاد ، اما در شهر نانجی اوضاع متفاوت بود چون اقتصاد محلی این شهر وضع خوبی داشت، از این رو سیاستمداران ناراضی از اصلاحات مالی چین و نیز بعضی ژنرال های سابق که از سیاست های دولت چین دل خوشی نداشتند با سرمایه گذاری بیشتر و توسعه بهتر شهر کوشش کردند این الگوی کمونیستی را حفظ نمایند.

از همین رو بود که بیشترین یاری های دولتی به این شهر سرازیر شد و این شهر بیش از پیش توسعه یافت و در کنار آن با یاری های دولتی به نانجی در جای جای این شهر مجسمه ها و نمادهای کمونیستی ساخته شد.

این شهر امروزه یکی از شهر های توریستی چین است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می نماید. تصاویر زیر آلبوم تصویری تیم فنبای ازشهر نانجی است.

الگوها و نمادهای کمونیستی در شهر نانجی فراوان است

منبع:عصر ایران

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 655

به "عکس، آخرین شهر کمونیستی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، آخرین شهر کمونیستی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید