هشدار محققان هندی درباره عوارض هولناک کرونای دلتا

به گزارش تور کیش، پزشکان هندی ادعا می نمایند که نوع نو کرونا در افراد مبتلا منجر به گانگرن و کاهش شنوایی می گردد که سویه های قدیمی ویروس این عوارض را نداشته اند.

هشدار محققان هندی درباره عوارض هولناک کرونای دلتا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، کشور هند در بهار امسال با سویه تازهی از ویروس کرونا با نام علمی B1617.2 روبرو شد که اکنون به جای کرونای هندی به نام کرونای دلتا نامیده می گردد. میلوین ها نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در هند بیمار شدند و افراد زیادی هم جان خود را از دست دادند.

دانشمندان می گویند به نظر می رسد این نوع، عفونی ترین نوع کرونای کشف شده تا به امروز است و پزشکان اکنون می گویند دلتا محتمل است خطرناک تر از چیزی باشد که تصور می کنیم.

بعلاوه بلومبرگ گزارش داد علاوه بر علائم معمولی کووید ، بعضی در هند می گویند که در بیماران ناشنوایی یا گانگرن ناشی از لخته شدن خون افزایش یافته است. گانگرن یک عارضه خطرناک است که در آن مرگ موضعی و تجزیه بافت بدن ، ناشی از انسداد گردش خون یا عفونت باکتریایی رخ می دهد. مقامات بهداشتی در انگلیس پیش از این هشدار داده بودند که به نظر می رسد خطر ابتلا به دلتا بیشتر از سویه کنت (جهش یافته انگلیسی) است. با این وجود پزشکان در انگلیس علیرغم ده ها هزار مورد از این نوع ویروس ، گانگرن یا کاهش شنوایی را گزارش ننموده اند.

این ممکن است بسیار نادر باشد و تا به امروز فقط در هند یافت شده است زیرا میلیون ها نفر در مدت زمان کوتاهی به آن آلوده شده اند. از سویی این احتمال وجود دارد که این اتفاق به طور تصادفی در افرادی که به کرونا مبتلا شده اند اتفاق می افتد و به هیچ وجه به دلیل این عارضه نوع ویروس نیست.

یک پزشک هندی گفت: بروز علائم تازه آن هم به فاصله بیش از یک سال از توسعه بیماری همه گیر نشان داد که این ویروس چقدر غیر قابل پیش بینی است.

بعلاوه دکتر عبدالغفور یک متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان آپولو در چنای به بلومبرگ گفت: ما به تحقیقات علمی بیشتری احتیاج داریم تا آنالیز کنیم که آیا این ارائه های بالینی تازهتر با B.1.617 ارتباط دارند یا خیر.

اکنون تعدادی از پزشکان مسائل غیرمعمولی را در مبتلایان به ویروس مشاهده می نمایند.

علاوه بر علائم معمول مانند کاهش اشتها، درد معده، اسهال و درد مفاصل ، بعضی از آنها هم دچار گانگرن یا کاهش شنوایی می شوند.

گانگرن شرایط بسیار خطرناک و هولناکی است که در آن بافت های زنده از بین می فرایند و به دلیل کمبود اکسیژن در حالی که هنوز روی بدن هستند می پوسند. ویروس کرونا در بسیاری از افرادی که به شدت به آن مبتلا می شوند باعث ایجاد لخته می گردد و لخته های خون به راحتی در رگ های خونی کوچک قرار می گیرند و خون رسانی را قطع می نمایند و در صورت عدم درمان صحیح به گانگرن منجر می گردد.

بعلاوه دکتر ماندوهان متخصص قلب در بمبئی گفت: من کل سال گذشته سه تا چهار مورد را مشاهده کردم و اکنون هر هفته یک بیمار است.

گفته می گردد که وی در دو ماه گذشته هشت بیمار را معالجه نموده است و حتی دو نفر از آنها مجبور به قطع عضو شده اند - یکی از انگشتان و دیگری پا.

وی اضافه نمود: ما حدس می زنیم که این امر به دلیل نوع تازه ویروس باشد.

بعلاوه به طور کلی عفونت های ویروسی باعث کم شنوایی می شوند.

ویروس ها یکی از مهمترین دلایل کاهش شنوایی ناگهانی در افرادی هستند که با شنوایی طبیعی متولد می شوند همچون ویروس های سرخک ، اوریون و انواع خاصی از تبخال. در اثر حمله ویروس ها به حلزون گوش مشکل کم شنوایی رخ می دهد.

همواره دقیقاً معین نیست که چگونه این اتفاق می افتد اما تورم ناشی از پاسخ ایمنی بدن می تواند به گوش داخلی حساس یا موهای ریز مورد احتیاج شنوایی آسیب برساند. بسیاری از پزشکان و دانشمندان خواهان وجود فهرست طولانی تری از علائم هستند که به افراد امکان می دهد آزمایش های کرونا را انجام دهند. در حال حاضر فقط افرادی که سرفه ، تب یا از دست دادن حس چشایی یا بویایی دارنددر گروه علائم کووید طبقه بندی می شوند اگرچه مطالعات و گزارش های متعدد نشان داده است که دامنه واقعی اثرات بسیار گسترده تر است.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1682

به "هشدار محققان هندی درباره عوارض هولناک کرونای دلتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان هندی درباره عوارض هولناک کرونای دلتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید