واشنگتن: بایدن نگران چین نیست

به گزارش تور کیش، واشنگتن تلاش می کند تا آخرین گاف رئیس جمهور آمریکا را درباره تنش چین و آمریکا روشن کند.

واشنگتن: بایدن نگران چین نیست

در حالی که چین تمرین ها را به سمت شرایط جنگ واقعی سوق داد -اقدامی که تایوان آن را یک تهدید مستقیم می داند- بایدن تهدید چین را به نرمی تهدید کرد - که WH را بر آن داشت تا سخنان رئیس جمهور را روشن کند.

به گزارش آرتی، کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید سخنان بایدن را این طور اصلاح کرد: اقدامات آن ها [چین]تحریک آمیز، غیرمسئولانه هستند و خطر اشتباه محاسباتی را افزایش می دهند، این همان چیزی است که رئیس جمهور به آن اشاره می کند.

در حالی که فرماندهی شرق ارتش چین در بیانیه ای اعلام نمود که قرار است تمرینات مشترکی را با تمرکز بر عملیات ضد زیردریایی و حمله دریایی انجام دهد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام نگرانی شدید واشنگتن در این خصوص را اظهار کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یک اشتباه بوده است یا خیر؟ گفت: این تصمیم او بود.

این اظهارات در پی شفاف سازی از طریق واشنگتن در ماه گذشته است که بایدن در آن گفته این سفر یک ایده بد است. پکن معتقد است که بایدن می توانست این سفر را متوقف کند.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه (دیروز) در بیانیه ای هشدار داد هرکس اصل چین واحد را به چالش بکشاند مسئول ایجاد تنش در تنگه تایوان خواهد بود.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2077

به "واشنگتن: بایدن نگران چین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: بایدن نگران چین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید