واکنش بایدن به غیبت رئیس جمهور چین در نشست آینده گروه 20

به گزارش تور کیش، ایسنا نوشت: جو بایدن در واکنش به خبری مبنی بر احتمال عدم حضور همتای چینی اش در نشست آینده گروه 20 در دهلی نو، ابراز ناراحتی کرد.

واکنش بایدن به غیبت رئیس جمهور چین در نشست آینده گروه 20

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به عدم حضور شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در نشست آینده گروه 20 در دهلی نو به خبرنگاران گفت: مایوس شدم... اما او را خواهم دید.

بایدن در ادامه اشاره ای نکرد که در آینده کجا و چه موقع امیدوار است همتای چینی اش را ملاقات کند.

خبرگزاری رویترز چند روز پیش به نقل از مقامات ناشناس چینی و هندی گزارش داد، احتمال اینکه شی جینپینگ به صورت حضوری در نشست گروه 20 شرکت کند، بعید است. رویترز در ادامه بعلاوه اضافه نمود که به جای رئیس جمهوری چین، یک هیئتی از پکن به رهبری لی کیانگ، نخست وزیر چین در این نشست در هند شرکت خواهد نمود.

پکن هنوز برنامه های مربوط به این سفر را تایید نکرده و وزرای خارجه هند و چین از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند.

شی از اواخر سال 2022 زمانی که محدودیت های ناشی از کووید-19 در چین برداشته شد، فقط دو سفر خارجه انجام داده است. او در ماه مارس سفری به مسکو جهت ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه داشت و سفر دیگر او در ماه گذشته میلادی بود که جهت شرکت در نشست بریکس به آفریقای جنوبی بود.

بعلاوه طبق گزارش کرملین، ولادیمیر پوتین نیز در نشست گروه 20 شرکت نخواهد نمود اما سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به این نشست خواهد رفت.

نشست گروه 20 در تاریخ 9 و 10 سپتامبر (18 و 19 شهریور) در دهلی نو برگزار خواهد شد و رسانه های غربی انتظار داشتند این نشست فرصتی برای ملاقات حضوری بایدن و شی باشد. این دو رئیس جمهور آخرین بار در نوامبر سال گذشته طی نشست گروه 20 در بالی اندونزی با یکدیگر ملاقات کردند.

طبق اطلاعیه کاخ سفید، انتظار می رود جو بایدن زودتر از موعد یعنی در تاریخ 7 سپتامبر جهت شرکت در چندین نشست دوجانبه با سران دنیا وارد هند گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2248

به "واکنش بایدن به غیبت رئیس جمهور چین در نشست آینده گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بایدن به غیبت رئیس جمهور چین در نشست آینده گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید