پتانسیل های منطقه ای در اولویت پژوهش قرار گیرند

به گزارش تور کیش، رئیس دانشگاه پیغام نور لرستان گفت: پتانسیل های منطقه ای در اولویت پژوهش قرار گیرند.

پتانسیل های منطقه ای در اولویت پژوهش قرار گیرند

دکتر منوچهر ططری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به حمایت دانشگاه پیغام نور لرستان از شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: این دانشگاه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به بحث تأسیس شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی روی آورده است.

وی اظهار کرد: این دانشگاه دو ساختمان در دلفان و بروجرد در اختیار مراکز رشد قرار داده است تا فناوران بتوانند اقدامات فناورانه خود را انجام دهند.

ططری اضافه نمود: دانشگاه پیغام نور استان در راستا کارآفرینی و ارتباط با صنعت حرکت خواهد نمود و در این راه با انجام پژوهش های کاربردی به توسعه استان یاری خواهد نمود.

رئیس دانشگاه پیغام نور لرستان یادآور شد: پژوهش های کاربردی اعضای هیأت علمی در شورای پژوهشی دانشگاه مورد آنالیز قرار می گیرند و طرح هایی که در عمل می توانند کاربردی شوند به تصویب می رسند.

وی یادآور شد: باید از انجام پژوهش های تکراری پرهیز کرد و در عین حال در مورد پتانسیل ها و ظرفیت های استان به تحقیق و پژوهش پرداخت.

ططری گفت: استان لرستان در بخش های کشاورزی، داروهای گیاهی، گردشگری و... دارای ظرفیت های بالایی است که بهره برداری از این پتانسیل ها نیازمند انجام پژوهش های کاربردی است.

رئیس دانشگاه پیغام نور لرستان اضافه نمود: در این راستا دانشگاه پیغام نور واحد کوهدشت به تجاری سازی بعضی از گیاهان دارویی و فراوری محصولاتی چون داروی ضد قند خون از آنها پرداخته است.

وی گفت: باید پژوهش های استان را به سمت شناسایی ظرفیت های استان وفراوری محصول و ایده از این پتانسیل ها سوق داد.

ططری ادامه داد: می توان در راستای بهره برداری از ظرفیت رودخانه های سیمره و کشکان مطالعات گسترده انجام داد و برای راه اندازی گردشگری ورزرشی در کنار این رودخانه ها پژوهش های کاربردی انجام داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 777

به "پتانسیل های منطقه ای در اولویت پژوهش قرار گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتانسیل های منطقه ای در اولویت پژوهش قرار گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید