پیمان پاک: 3 بازارچه مرزی بین ایران و پاکستان راه اندازی می گردد

به گزارش تور کیش، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ملاقات با سفیر پاکستان برای راه اندازی سه بازارچه مرزی بین دو کشور در آینده نزدیک توافق کردند.

پیمان پاک: 3 بازارچه مرزی بین ایران و پاکستان راه اندازی می گردد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، علیرضا پیمان پاک در ملاقات با رحیم حیات قریشی با مروری بر شرایط تجارت دو کشور، از فرایند رو به رشد مناسبات ابراز خرسندی و بر افزایش سطح تجارت و رسیدن آن به رقم قابل توجه تاکید نمود.

دو طرف بعلاوه در این ملاقات از راه اندازی سه بازارچه مرزی طی ماه های آینده اطلاع دادند و توافق شد نخستین بازارچه در ریمدان افتتاح گردد.

توسعه حمل و نقل بین ایران و پاکستان و ایجاد شرکت های مشترک حمل و نقل و استفاده بهینه از کریدور های شمال و جنوب و فرصت های جدیدی که در این عرصه ایجاد شده است، نیز مورد تاکید دو طرف نهاده شد.

در این ملاقات بعلاوه دو طرف با اشاره به استفاده از مکانیزم تهاتر و تبادل کالا در روابط تجاری دو کشور، بر اجرایی شدن سریع تر این مکانیزم در راستای افزایش سطح همکاری های اقتصادی و تبادلات تجاری دو کشور و حل و فصل بخشی از مسائل بانکی در تبادلات اقتصادی تاکید نمودند.

بهینه سازی موافقت نامه تجارت ترجیحی و برطرف مسائلی از قبیل کمبود برگه های صدور ویزا در زاهدان و تامین این برگه از طرف سفارت پاکستان نیز در این ملاقات مطرح شد و سفیر پاکستان از حل و فصل هر چه سریع تر آن اطلاع داد.

دو طرف بعلاوه توافق کردند با تشکیل کمیته های فنی، موضوعات تهاتر و حمل و نقل را به صورت تخصصی مورد آنالیز و مطالعه قرار دهند و ظرف روز های آینده گزارش های خود را به روسای دو طرف اعلام نمایند.

به تازگی دولت پاکستان، مکانیسم تهاتر بین دو کشور را در چارچوب همکاری های اتاق بازرگانی زاهدان و اتاق کویته تصویب نموده و این نخستین باری است که دولت پاکستان اقدام به تصویب تهاتر می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2045

به "پیمان پاک: 3 بازارچه مرزی بین ایران و پاکستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان پاک: 3 بازارچه مرزی بین ایران و پاکستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید