کابل فردا میزبان نشست عظیم بین المللی درباره صلح است

به گزارش تور کیش، وزارت خارجه افغانستان خاطرنشان کرد که روز پنجشنبه نشست بزرگی با هدف اجماع بین المللی در خصوص صلح افغانستان برگزار می گردد.

کابل فردا میزبان نشست عظیم بین المللی درباره صلح است

به گزارش ، وزارت خارجه افغانستان گفت که روز پنجشنبه نشست عظیمی با هدف اجماع بین المللی در خصوص صلح افغانستان برگزار می گردد.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: نمایندگانی از کشور های مختلف دنیا و همچنین سازمان های عظیم بین المللی همانند ناتو، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری های اسلامی، سازمان ملل متحد و شرکای استراتژیک دولت افغانستان در این نشست شرکت خواهند کرد.

به گفته وی، کاهش خشونت ها، رهایی زندانیان، شروع فوری مذاکرات بین الافغانی و تامین آتش بس بشر محبت آمیز با هدف مبارزه موثر با شیوع ویروس کرونا از موضوعات مورد بحث در این نشست خواهند بود.

هیواد خاطر نشان کرد که این نشست پنجشنبه ساعت چهار عصر با سخنرانی افتتاحیه رئیس جمهور شروع و با مدیریت وزارت خارجه به پیش برده خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان همچنین درباره نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین که روز گذشته (سه شنبه 17 سرطان/ تیر) به وسیله ویدیو کنفرانس برگزار گردید بیان داشت: سه جانب در خصوص تطبیق تفاهمنامه همکاری امنیتی میان سه کشور که در سال 2018 توسط وزرای خارجه سه کشور به امضا رسیده بود تبادل نظر نموده و بر تطبیق این تفاهنامه به ویژه در عرصه مبارزه با تروریسم تاکید ورزیدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1070

به "کابل فردا میزبان نشست عظیم بین المللی درباره صلح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل فردا میزبان نشست عظیم بین المللی درباره صلح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید