کاهش 50 درصدی رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا در اصفهان

به گزارش تور کیش، سرپرست گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر استان بطور میانگین کمتر از 50 درصد است.

کاهش 50 درصدی رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا در اصفهان

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، سید مهدی میرجهانیان سرپرست گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مقدار رعایت شیوه نامه های بهداشتی شامل میانگین موارد مختلف مانند استفاده از ماسک، مراقبت شخصی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در استفاده از ماسک در فضا های عمومی در بعضی اماکن هنوز مشکلاتی وجود دارد، گفت: محدودیت های مربوط به کرونا و مشاغل بصورت هوشمند اعمال می گردد، اما در حال حاضر شرایط شکننده است و با توجه به نگرانی هایی که بابت سویه نو ویروس کرونا وجود دارد، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری ایمن هنوز جزو الزامات است.

میرجهانیان درباره تجمع هایی که آدینه گذشته پنجم آذر در بعضی از مراکز خرید بزرگ بدلیل حراجی ایجاد شده بود، توضیح داد: این موضوع، تخلف است و درحالیکه شیوه نامه هایی مانند جلوگیری از ورود افرادی که واکسن کرونا نزدند پیش بینی شده است، اما هنوز در بسیاری از موارد رعایت نمی گردد.

وی درباره بازگشایی بعضی از مدارس از اول آبان و چگونگی نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها شرح داد: این کار به وسیله کارشناسان بهداشت محیط و آموزش و پرورش انجام می گردد و در اوائل کار حدود 50 مدرسه در استان بدلیل رعایت نکردن کامل شیوه نامه های بهداشتی، اخطار کتبی دریافت کردند یا پلمب شدند.

سرپرست گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس استان اصفهان بسیار بهتر شده است، اضافه نمود: ضروری است مدارس در زمینه استفاده کامل از ماسک و تهویه مناسب در کلاس ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

میرجهانیان با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس با توجه به اخذ تاییدیه های بهداشت صورت گرفته است، ادامه داد: مواردی مانند پدالی کردن شیر دستشویی ها و تهویه هوای کلاس احتیاج به فضاسازی و تامین بودجه مورد احتیاج دارد که ضروری است این موضوع هرچه زودتر تکمیل گردد.

وی با بیان اینکه هنوز تعدادی از دانش آموزان در مقطع میانهه اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند، گفت: اگر این دسته از دانش آموزان حضوری به مدرسه بیایند به نوعی حق افرادی که واکسن زده اند، ضایع می گردد که اعتراض هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

میرجهانیان با اشاره به اینکه در دراز مدت چاره ای جز این نیست که مدارس حضوری شوند و سال جاری نیز امتحانات سرانجام نیمسال تحصیلی حضوری برگزار خواهد شد، تاکید نمود: حرکت به این سمت باید عاقلانه و منطقی باشد.

وی درباره نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کلاس های درس حضوری دانشگاه ها، گفت: اگر مورد شکایتی در این زمینه وجود داشته باشد پیگیری خواهد شد که چند مورد در این زمینه داشتیم.

مقدار پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در نوبت اول به بالای 80 درصد و در نوبت دوم به 66 درصد رسیده است.

در حال حاضر شهرستان های برخوار، بویین میاندشت، تیران و کرون، دهاقان و خور و بیابانک در شرایط آبی (کم خطر) و سایر شهرستان های استان در شرایط زرد (خطر میانه) کرونا قرار دارند.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت در 28 شهرستان دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1875

به "کاهش 50 درصدی رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید