گام بلند شرکتی دانش بنیان در استفاده از فناوری نانو برای تصفیه آب و هوا

به گزارش تور کیش، یک شرکت دانش بنیان پیروز شد با استفاده از فناوری نانو فرآیند تصفیه آب و هوا را یک گام به جلو حرکت دهد.

گام بلند شرکتی دانش بنیان در استفاده از فناوری نانو برای تصفیه آب و هوا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مازیار مومنی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تعهد اندیشه لیاقت سلامت، گفت: این شرکت در حوزه آب، انرژی و سلامت فعالیت می نماید. ما کوشش داریم تا تمرکز خود را بر روی محصولاتی قرار دهیم که علاوه بر برخورداری از فناوری های روز، نوآوری نیز داشته باشند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تعهد اندیشه لیاقت سلامت، ادامه داد: یکی از محصولات ما نانو فتوکاتالیست است که در صنعت تصفیه آب، پساب و تصفیه هوا کاربرد دارد. این محصول برای تصفیه احتیاج به دستگاه خاصی ندارد و به وسیله ایجاد یک لایه نازک بر روی اجسام و سطوح مرتبط با هوا یا آب، می توان آن سطح را به یک سیستم اتوماتیک تصفیه تبدیل کرد.

به گفته وی، برای مثال می توان این ماده را بر روی سطح یک دیوار یا یک میز اسپری کرد و آن سطح هوا را تصفیه می نماید. همچنین دیواره استخر آب یا پساب نیز به وسیله چسپاندن این ماده به یک سامانه اتوماتیک تصفیه آب و پساب تبدیل می گردد. قیمت این محصول بسیار کمتر از محصول نمونه مشابه خارجی است، در حالی که از نظر کیفیت چیزی از آن کم ندارد.

این فعال دانش بنیان، ضمن ارائه شرح بیشتر در خصوص فعالیت های شرکت، گفت: این مجموعه با تشکیل واحدهای مختلف تحقیق و توسعه با استفاده از ترکیبات معدنی برای کاهش هزینه های خدمات شهری اقدام کرد. محصولات این شرکت در زمینه کاهش لغزندگی جاده ها و فضای سبز با قیمت بسیار کمتر و کیفیت بالا باعث شد تا هزینه مدیریت شهری در این زمینه کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تعهد اندیشه لیاقت سلامت، با اشاره به حوزه های کاری متنوع این شرکت، اعلام کرد: یکی دیگر از محصولات این شرکت، جاذب های نفتی است که برای جذب آلودگی های ایجاد شده در اثر نشت نفت عرضه شده است و باعث حفظ و حراست از محیط زیست می گردد.

مومنی ضمن شرح فعالیت های علمی شرکت گفت: در حال حاضر با توسعه تحقیقات، در کوشش هستیم تا محصولات بیشتری را با استفاده از نانو فناوری به سبد محصولات خود اضافه کنیم.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1596

به "گام بلند شرکتی دانش بنیان در استفاده از فناوری نانو برای تصفیه آب و هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند شرکتی دانش بنیان در استفاده از فناوری نانو برای تصفیه آب و هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید