از اندونزی، حاج یوسف زاده: از فردا در دهکده تمرینات مان را از سر می گیریم، با ترکیبی ناقص به مسابقات جهانی می رویم

به گزارش تور کیش، سرمربی تیم جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان گفت، این تیم با ترکیبی ناقص به مسابقات جهانی پرتغال اعزام خواهد شد.

از اندونزی، حاج یوسف زاده: از فردا در دهکده تمرینات مان را از سر می گیریم، با ترکیبی ناقص به مسابقات جهانی می رویم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، محمدرضا حاج یوسف زاده، سرمربی تیم جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان پس از نایب قهرمانی این تیم در سومین دوره بازی های پاراآسیایی ضمن بیان این مطلب گفت: در بخش تیمی خوب عمل نکردیم، زیرا ارنج تیمی ما فوق العاده بود. با محاسباتی که انجام داده بودم باید 3 بر 2 از سد تیم کره می گذشتیم، اما نتیجه برعکس رقم خورد و ورزشکار ما در وزن نخست قبل از اجرای فن حریف دچار مشکل تنفسی شد. با این حال در بخش انفرادی تمام نفرات اعزامی به جاکارتا خوب عمل کردند و از تمامی آنان راضی هستم. ما توانستیم در هفت وزن شش مدال رنگارنگ کسب کنیم.

حاج یوسف زاده با اشاره به پیش بینی خود از نتایج انفرادی و تیمی بازیکنان قبل از اعزام به جاکارتا، مطرح کرد: نتایج عالی و در سطح انتظار بود. اگر داور روز گذشته با ورزشکار ازبک مهربانانه برخورد نمی کرد بدون شک در مدال طلا هت تریک می کردیم. البته نمی خواهم تنها کار داور را برای نتیجه نگرفتن بهانه کنم، اما ورزشکاران ما در این دوره به ویژه در بخش انفرادی تمام توان خود را به کار گرفتند.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت جودوی نابینایان نباید در باد این مدال ها خوابید، اظهار کرد: برای پیشرفت جودو و عقب نماندن از قافله رقیبان آسیایی از فردا صبح در محل دهکده بازی ها تمرینات را شروع می کنیم و امیدواریم مسئولان نیز با رفع مسائل پیش روی این رشته در بخش نابینایان، یاری های لازم را داشته باشند. از مسئولان محترم خواهشمندم نوع نگاه خود را به جودوی نابینایان تغییر دهند، زیرا ما نیازمند اردوهای خارجی و برگزاری تمرینات مشترک با تیم های قدرتمند هستیم. امیدوارم یاری نمایند تا این مشکل رفع گردد.

سرمربی تیم جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان ادامه داد: ما باید تیم دوم برای جایگزین کردن ستاره ها داشته باشیم و این نیازمند بودجه ضروری است. مسائل اقتصادی کنونی سد راه رفع کردن این مشکل است و ورزشکاران نابینا و کم بینای ما در اقلیت هستند و سالن و مکان تمرین برای آنان فراهم نیست. برخی از آنان با جودوکاران سالم تمرین می نمایند که ممکن است برای جودوکاران نابینا و کم بینا آسیب زا باشد.

حاج یوسف زاده در زمینه رفع کردن چنین مسائلی گفت: در حالی که ما از کمبود بودجه برای تشکیل تیم دوم رنج می بریم ضروری است شرایطی فراهم گردد تا ورزشکارانی که مشکل بینایی دارند در فدراسیون نابینایان و تیم های تحت نظر این فدراسیون جذب شوند و این کار در مورد وحید نوری، قهرمان وزن 90- کیلوگرم این دوره از مسابقات به خوبی مثمرثمر بود. این سیاست در شرایط کنونی در کشورهای ازبکستان و کره جنوبی در حال اجراست.

وی در خاتمه با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی دنیا در کشور پرتغال گفت: در بازگشت به ایران باید نشستی با رئیس انجمن جودو و مسئول فنی نابینایان داشته باشیم تا نسبت به حضور تمام افراد تیم در مسابقات دنیای تصمیم گیری گردد. البته فکر کنم تیم ناقص اعزام گردد و ما نتوانیم با ترکیب کامل در این بازی ها شرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 53

به "از اندونزی، حاج یوسف زاده: از فردا در دهکده تمرینات مان را از سر می گیریم، با ترکیبی ناقص به مسابقات جهانی می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اندونزی، حاج یوسف زاده: از فردا در دهکده تمرینات مان را از سر می گیریم، با ترکیبی ناقص به مسابقات جهانی می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید