یافته های نیم فصل: یک قهرمان پوست کلفت و یک خط تیره

به گزارش تور کیش، شاید بهترین توصیف در خصوص مربی آرژانتینی، استفاده از عبارت پوست کلفت باشد. او از 6 بازی اول سه مسابقه را باخت، هرگز بین طرفداران تیمش به مشروعیت مورد انتظار دست نیافت، با مدیریت باشگاه دچار چالش شد و حداکثر تماشاگر حاضر در ورزشگاه برای مسابقات تیمش در حوالی عدد 40 هزار نفر متوقف ماند اما در نهایت تیمش را با سه امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، قهرمان نیم فصل کرد. شگفتا که هنوز کالدرون به اندازه کف شایستگی هایش هم تحسین نمی گردد!

یافته های نیم فصل: یک قهرمان پوست کلفت و یک خط تیره

به گزارش خبرنگاران، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: با برگزاری بازی های معوقه، انتها جدول مسابقات لیگ برتر یکدست شد و بعد از مدت ها سر و شکل منظمی پیدا کرد. به طور کلی لیگ نوزدهم سرنوشت بسیار عجیبی داشته و از روز اول تا همین حالا به دلایل مختلف با تاخیر، تعویق، بی نظمی و تغییر زمان و مکان مسابقات همراه بوده است. به همین دلیل هم در شروع تعطیلات یک ماهه لیگ برتر فرصت مغتنمی داریم تا چند نکته را از دل جدولی که استثنائا همگن شده، بیرون بکشیم.

پرسپولیس؛ قهرمان غیرمنتظره

اگر چه قهرمانی نیم فصل برای تیمی که سه سال گذشته جام را بالای سر برده نباید اتفاق عجیبی باشد اما بنا به دلایل مختلف کمتر کسی انتظار داشت سرخپوشان در نیمه راه لیگ نوزدهم نیز روی قله بایستند. اولین و اصلی ترین دلیل مربوط به جدایی برانکو ایوانکوویچ می شد؛ مربی پیروزی که ابتدای فصل بر خلاف میل طرفداران از این تیم جدا شد و رفت. در روزهای عجیبی که هزاران پرسپولیسی در مقابل ساختمان باشگاه اجتماع نموده بودند، به ندرت کسی بین آنها پیدا می شد که برای جانشین برانکو شانس پیروزیت قائل باشد اما گابریل کالدرون آمد و همان جهت را ادامه داد. شاید بهترین توصیف در خصوص مربی آرژانتینی، استفاده از عبارت پوست کلفت باشد. او از 6 بازی اول سه مسابقه را باخت، هرگز بین طرفداران تیمش به مشروعیت مورد انتظار دست نیافت، با مدیریت باشگاه دچار چالش شد و حداکثر تماشاگر حاضر در استادیوم برای مسابقات تیمش در حوالی عدد 40 هزار نفر متوقف ماند اما در نهایت تیمش را با سه امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، قهرمان نیم فصل کرد. با چهار گلی که سپاهان در بازی با نفت آبادان دریافت کرد، حتی عنوان بهترین خط دفاعی هم به پرسپولیس رسید؛ آن هم در شرایطی که کالدرون در قلب خط دفاعی با وجود همه نقدها از سیستم چرخشی سود می برد و از مدت ها پیش علیرضا بیرانوند را هم نیمکت نشین نموده است! در سرانجام هفته ششم سپاهان و تراکتورسازی هیچ گلی نخورده بودند، اما پرسپولیس چهار گل خورده داشت. حالا سپاهان و تراکتور 10 و 13 گل خورده اند؛ در حالی که پرسپولیس فقط 7 گل خورده دارد. شگفتا که هنوز کالدرون به اندازه کف شایستگی هایش هم تحسین نمی گردد!

15 به اضافه یک

البته همه آن چه الان در خصوص قهرمانی نیم فصل و مسائلی از این دست گفته می گردد در شرایطی است که جدول مورد اشاره با 16 بازی تنظیم شده است. این یعنی 15 به اضافه یک هفته. در حقیقت ابتدا قرار بود دو هفته اول از دور برگشت هم قبل از تعطیلات برگزار گردد، اما هفته هفدهم به دلیل همکاری با تیم امید به زمان نامعینی موکول شد. به این ترتیب تیم ها در نقطه فعلی، یک بازی هم از دور برگشت برگزار نموده اند که از بین مدعیان، دشوارترین بازی مربوط به پرسپولیس بوده است. سپاهان در هفته اول دور برگشت میزبان شاهین بوشهر بود که پیروز شد، استقلال از ماشین سازی تبریز پذیرایی کرد که باخت، تراکتور هم در خانه به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت که برنده شد، درست مثل شهرخودرو که این تیم هم بر میزبانش پیکان غلبه کرد. تنها مدعی میهمان در شروع نیم فصل دوم اما پرسپولیس بود که پارس جنوبی جم را برد و کمی از بار مسابقات بیرون از خانه اش در دور برگشت کم کرد. جالب اینجاست که این باخت تنها شکست خانگی پارس در 16 هفته گذشته بوده است.

خانه یا بیرون؟

تا اینجا اما بهترین تیم لیگ نوزدهم در مسابقات خانگی، تراکتورسازی بوده است. تیم تبریزی از هشت بازی خانگی اش 19 امتیاز گرفته تا فعلا پیروز ترین میزبان فصل باشد. پس از این تیم هم سپاهان و نفت آبادان با 18 امتیاز از 8 بازی ایستاده اند. پرسپولیس که سال جاری با کم لطفی طرفدارانش روبرو بوده، از هشت بازی خانگی 16 امتیاز گرفته و روی پله هفتم این جدول واقع شده است. در عوض اما وضع سرخپوشان در جدول بیرون از خانه بسیار خوب است؛ به طوری که آنها با کسب 18 امتیاز از 8 بازی عنوان بی رحم ترین میهمان لیگ را به خودشان اختصاص داده اند. بعد از پرسپولیس هم استقلال با کسب 13 امتیاز از 8 بازی روی پله دوم جدول مسابقات بیرون از خانه قرار گرفته است.

همان پنج امتیاز استراماچونی

در سرانجام هفته شانزدهم اما استقلال با کسب 29 امتیاز روی پله پنجم ایستاده است. آنها پنج امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و این شاید درست همان پنج امتیازی باشد که کوچ ناگهانی آندره آ استراماچونی به ایتالیا، از استقلال گرفت. آبی ها که فرایند خوبی داشتند، بعد از تصمیم عجیب مربی ایتالیایی دو امتیاز برابر پیکان و سه امتیاز مقابل ماشین سازی از دست دادند. با توجه به این که هر دوی این مسابقات در استادیوم آزادی برگزار گردید، شاید اگر استراماچونی سفرش به ایتالیا را دو هفته به تاخیر می انداخت استقلال می توانست نتایج بهتری بگیرد اما الان آنها در کورس قهرمانی پنج امتیاز حیاتی عقب افتاده اند که طبیعتا جبرانش آسان نیست.

تنها صفر جدول

در سرانجام هفته شانزدهم اما جدول رده بندی لیگ برتر تنها یک صفر دارد که آن هم در ستون بردهای شاهین بوشهر ثبت شده است. شاهین تیم دوست داشتنی و قابل احترامی است که سال جاری با وینگو بگوویچ به لیگ برتر بازگشت اما نیم فصل اول را با شرایط بسیار بدی پشت سر گذاشت. آنها در 16 مسابقه شان 10 شکست و 6 تساوی داشته اند و با 33 گل خورده، کاندیدای اول سقوط به شمار می فرایند. شاهین برای بقا کار سختی در 14 بازی آینده دارد. تا قبل از این یک خط تیره دیگر هم در ستون باخت های سپاهان درج شده بود که نفت آبادان آن را به نفع مدعیان پاک کرد؛ گو این که خود صنعت هم با این تیم خوش فرم، اگر مسائل اقتصادی اش حل گردد حداقل مدعی کسب سهمیه آسیایی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 670

به "یافته های نیم فصل: یک قهرمان پوست کلفت و یک خط تیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های نیم فصل: یک قهرمان پوست کلفت و یک خط تیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید